خانه / اسلايد / درخشندگی زهراء (س) برای اهل آسمان

درخشندگی زهراء (س) برای اهل آسمان

درخشندگی زهراء (س) برای اهل آسمان
اگرچه معصومین(ع) از نور خدا خلقت یافته و واسطه تجلیات و افاضات انوار الهی هستند، اما در روایات اوصاف ویژه ای برای جلوه های درخشان حضرت زهراء(س) ذکر شده است . در این بخش به ذکر برخی از این خصائص می پردازیم.
حضرت آیة الله خامنه ای در پیامی خطاب به مداحان اهل بیت می فرمایند: عزیزان من! این ستاره درخشان عالم خلقت، آن چیزی که به چشم ما می آید، نیست؛ خیلی از این بالاتر است.
ما از فاطمه زهراء فقط یک درخشندگی می بینیم؛ اما خیلی بزرگتر از این حرفهاست . من و شما از آن بزرگوار چه استفاده یی می کنیم؟ در روایت هست که «تُظهِرُ الأَهل السّماء» ؛ کروبیان ملأ اعلی از درخشندگی فاطمه ی زهراء چشمهایشان خیره می شود.
ما از آن بزرگوار چه استفاده یی بکنیم؟ ما باید از این ستاره ی درخشان، راه بسوی خدا و راه بندگی او را ـ که راه راست است و همین فاطمه ی زهراء که این راه را رفت که این گونه شد ـ پیدا کنیم.
خدا خمیره او را متعالی قرار داده است؛ زیرا می دانست که این موجود در عالم ماده و ناسوت ، از امتحان ، خوب بیرون خواهد آمد.


حضرت زهراء(س) خورشیدی از پس ابر
ابن شهر آشوب از انس بن مالک نقل نموده که گفت: «از مادرم در باره ویژگیهای فاطمه(س) سئوال کردم گفت: فاطمه (س) مانند شب چهارده بود، یا خورشیدی که ابر آن را پوشانده است و یا از زیر ابر خارج می شود.
علامهء مجلسی در توضیح آن می نویسد: ممکن است شباهت ایشان به خورشید پشت ابر، به خاطر عفاف و پوشش حجاب ایشان بوده ، و شباهت به خورشیدی که در حال خروج از زیر ابر است به خاطر درخشش و تجلی باشد که در عین پوشش و حجاب از رخسار ایشان جلوه گر بود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *