خانه / اسلايد / نظری اجمال به خطبه فدکیه از جهات مختلف

نظری اجمال به خطبه فدکیه از جهات مختلف

نظری اجمال به خطبه فدکیه از جهات مختلف
*هنگامی که آفتاب درخشان محمدی(ص) بعالم لقاء رحلت فرمود و مردمان گروه گروه از ماهتاب ولایت علوی(ع) محجوب شدند بانگی رسا از پارهء تن پیغمبر(ص) و چکیده وحی بر خواست و غاصبان و غارتگران را رسوا ساخت و بی خبران را خبردار فرمود.
سخنرانی آتشین یگانه دختر پیغمبر(ص) نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که اثر آن تا قیامت باقی خواهد ماند . با جملاتی پر مغز با معانی شگرف و عباراتی زیبا که آشکارا از سرچشمه وحی بهره گرفته است ، لذا سزاوار است از جهات گوناگون مورد توجه قرار گیرد.
مسئله فدک موقعیت جالبی بود که حضرت زهراء(س) سعی کرد بوسیله آن ستمگران شناخته شوند آنان که بنام اسلام ، حقیقت اسلام را محو و بنام قرآن ، احکام قرآن را پایمال می نمایند رسوا گردند.
زهراء(س) قهرمان این مبارزه بود که با شخصیت بی نظیر خود ، یگانه دختر پیامبر(ص) این رسالت تاریخی را بطور شایسته ای انجام داد.
نخست شجاعت را یاد شاگردان مکتب پدرش آورد، و آنهائیکه درسهای محمدی را فراموش کرده بودند : که از هیچکس جز خدا نترسند ، و بیم و امیدشان تنها به خدا باشد. همه مقهور خدایند و جز خدا کسی از خودش هیچ ندارد پس شما چرا با اهریمنان همکاری می کنید؟ یا لا اقل با سکوتتان تاخت و تاز آنان را تقویت می نمائید ؟ این نکات از لابلای فرمایشات زهراء(ع) بخوبی جلب توجه میکند.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *