خانه / اسلايد / یگانه دختر پیغمبر، مهربان بر امت

یگانه دختر پیغمبر، مهربان بر امت

یگانه دختر پیغمبر، مهربان بر امت
آنگاه با اینکه همه او را میشناختند برای تأکید و اتمام حجت خودش را معرفی میفرماید ، من فاطمه دختر محمدم(ص) همان پیغمبر گرامی که از میان شما خدا او را بر گزید ، آنچه شما را برنج میآورد بر او دشوار بود ، بمؤمنین مهربان بود ؛ این پیغمبر گرامی پدر من تنها است نه سایر زنها و برادر پسر عموی من و همسرم میباشد نه دیگر مردان.
سپس خدمات رسول گرامی را می شمارد . بتها را شکست ، و نفاقها و تفرقه ها را از میان بر داشت آتشهای کینه توزی که در میان قبائل عرب بود خاموش فرمود.
وضع عمومی مردمان در همان روز ، پیش از بعثت خاتم الانبیاء از حیث خوراک و آشامیدن و پوشاکشان را یاد آوری میفرماید که راستی نه دنیا داشتند و نه آخرت، نه زندگی فردی و نه اجتماعی، اما ببرکت رسول گرامی علاوه بر جهت معنی و آخرت ، دنیایشان نیز تأمین گردید و تمدن درخشان اسلامی بر زندگیشان سایه افکند.


تا کار نشد راست نیاسود، علی بود
آنگاه خدمات بی نظیر همسر والا گهرش امیرالمؤمین علی ابن ابیطالب (ع) را در راه پشرفت اسلام یاد آوری میفرماید:
هرگاه گرگی از مشرکان دندان تیز میکرد تا بر مسلمانان بتازد شیر میدانش علی(ع) بود که در راه خداوند کوشا و به پیغمبر خدا نزدیکترین افراد بود ، زحمتهای کارزار را تحمل و زخمهای کاری را می پذیرفت دیگران در سایه استراحت یا از میدان جنگ فرار میکردند اما گرمای آفتاب و لباس کارزار و فعالیتهای جنگی را علی(ع) عهده دار بود .


پس از پیغمبر (ص) چرا از اسلام بر گشتید؟
هنگامی که پیغمبر (ص) از میانتان رفت نفاق در شما پدیدار گردید و کینه های کهنه و گذشته سر بر آورد دعوت ابلیس را پاسخ گفتید و بر غیر مرکب خوتان سوار شدید . شما را چه بخلافت و جانشینی پیغمبر(ص) . با تعیین جانشین برای رسولخدا(ص) که هنوز پیغمبر بخاک سپرده نشده ببهانهء جلوگیری از فتنه، فتنه بر پا کردید در حالیکه کتاب خدا در میان شما است احکامش آشکار و دستوراتش هویداست آنها را پشت سر انداختید و بجز آن حکم نمودید مگر از قرآن بهتری سراغ کردید یا جز اسلام دین دیگری گرفتید.
پس از فقراتی به اصل مطلب و موجب ظاهری برای سخنوری میپردازد و برای ارث بردن خودش از پدرش استدلال میفرماید


چرا زهراء(ع) از پدرش ارث نبرد؟
آیا نمیدانید من دختر محمدم(ص) ، آیا گمان بردید من از او ارث نمیبرم؟ ، آیا حکم جاهلیت و غیر اسلامی را گرفته اید؟ آیا دیگران از پدرشان ارث ببرند ولی من از پدرم ارث نبرم ؟! آیا من و پدرم از یک ملت و دین نیستیم ؟ آیا آیاتیکه در باره ارث رسیده است ما را استثناء نموده است ؟ یا شما از محمد و علی بقرآن داناترید.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *