خانه / اسلايد / احترام فرزند به احترام پدر/پیمان شکنی و ترس از غیر خدا

احترام فرزند به احترام پدر/پیمان شکنی و ترس از غیر خدا

احترام فرزند به احترام پدر
سپس خطاب بگروه مهاجر و انصار نموده بایشان عتاب میفرماید: چرا احترام مرا بخاطر پیغمبر (ص) نکردید یعنی با این همه سفارشی که رسولخدا (ص) در باره اهلبیتش فرمود باین زودی همه را بدست فراموشی سپردید ؟ آنگاه آیه مناسبی تلاوت میفرماید: وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ ﴿١٤٤﴾
محمّد [صلی الله علیه وآله] جز فرستاده ای [از سوی خدا] نیست که پیش از او هم فرستادگانی [آمدند و] درگذشتند، آیا اگر او بمیرد یا کشته شود [اسلام را رها کرده]، به [فرهنگ منحط جاهلی] نیاکان خود برمی گردید؟! هر کس به [فرهنگ جاهلی] گذشتگان خود برگردد هیچ زیانی به خدا نمی زند، مسلّماً خدا سپاس گزاران را [که تحت هر شرایطی به اسلام وفادارند] پاداش می دهد
این گونه بی تفاوتی در برابر ستم و ستمگران را جز ببازگشت از اسلام ، بچه میتوان تعبیر کرد ؟ و گر نه یکی از وظایف اصلی و شناخته شدهء اسلام، امر بمعروف و نهی از منکر است چه منکری بدتر از ستم به دختر پیغمبر(ص) و غصب خلافت؟ آنگاه این همه ناله و استغاثهء بانوی اسلام را نادیده بگیرند ؟ یا با سکوت خود و رکون و میل به ظالم، ستمگران را تقویت نمایند ؟


پیمان شکنی و ترس از غیر خدا
از این جهت است که بانوی اسلام مهاجر و انصار را سرزنش میفرماید که چرا پس از ایمان شرک میورزید، و پس از پیمان بستن پیمان شکنی میکنید ، و چرا از غیر خدا میترسید ؟ اگر مؤمنید باید تنها از خدا بترسید .
پس آنگاه این بیانات را با آیات قرآن پیچیده تا هر گونه شائبه خلاف واقع را از میان بردارد . و نکته جالبی که روی آن تأکید میشود اینستکه مسئله فدک بهانه ای بیش نبود تا ستمگران را مفتضح فرماید ، زهراء معصومه عالمه است بی اعتباری و بی ارزشی دنیا را بخوبی میداند کجا تنها برای مالی که چند صباحی از آن بهره نمیبرد اینگونه پا فشاری میکند ؟ ! .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *