خانه / اسلايد / سندی بزرگ بر فضیلت اهل بیت(ص)

سندی بزرگ بر فضیلت اهل بیت(ص)

سندی بزرگ بر فضیلت اهل بیت(ص)
ابن عباس می گوید: امام حسن و حسین (علیهما السلام) بیمار شدند و پیامبر(ص) با جمعی از یاران به عیادتشان آمدند و به علی (ع) فرمودند : ای علی اگر نذر کنی برای شفای حسنین روا باشد (خوب بود نذری برای شفای فرزندان خود می کردی) . علی (ع) و فاطمه (س) و فضه که خادمه آنها بود نذر کردند که اگر شفا یابند سه روز ، روزه بگیرند (طبق بعضی از روایات حسنین (ع) نیز گفتند ما هم نذر می کنیم روزه بگیریم ) چیزی نگذشت که هر دو شفا یافتند.
در حالی که از نظر مواد غذایی دست خالی بودند ، علی (ع) سه من جو قرض گرفت ، و فاطمه (س) یک سوم آنرا آرد کرد و نان پخت ، وقت افطار سائلی به در خانه آمد و گفت السلام علیکم اهل بیت محمد (ص) مستمندی از مستمندان مسلمین است غذایی به من بدهید خداوند شما را از غذای بهشتی مرحمت کند .آنها همگی مسکین را بر خود مقدم داشتند و سهم خود را باو دادند و جز آب ننوشیدند. روز دوم را همچنان روزه گرفتند و موقع افطار که غذا را آماده کردند (همان نان جوین) یتیمی بر در خانه آمد آن روز نیز ایثار کردند و غذای خود را به او دادند و بار دیگر با آب افطار کردند و روز بعد را نیز روزه گرفتند و در سومین روز اسیری به هنگام غروب آفتاب بر در خانه آمد باز سهم غذای خود را به او دادند و با آب افطار کردند.
هنگامی که صبح شد علی (ع) دست حسنین (ع) را گرفت و به نزد پیامبر (ص) رفتند ، و نیز گفته شده حضرت رسول (ص) به منزل دخترش فاطمه تشریف بردند و دید حسنین در شدت ضعف هستند از حال آنها سؤال کرد و حضرت زهراء (ص) داستان را به عرض مبارکش رسانید و رسول خدا (ص) گریست در این اثناء جبرائیل نازل شد و آیات زیر را آورد . بعضی از مفسرین گویند همه سوره «هل اتی » را خواند .
. بعضی گفته اند ۱۸، آیه از آیه «ان الابرار» تا آیه «کان سعیکم مشکوراً» که مجموعاً هیجده آیه است در این موقع نازل گشت..
«إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا ﴿٥﴾ تا آیه « إِنَّ هَٰذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاءً وَكَانَ سَعْيُكُمْ مَشْكُورًا ﴿٢٢﴾» که مجموعاً ۱۸ آیه است.
پیامبر (ص) حمد و سپاس پروردگار را بجای آورد و تبسمی بصورت آنها نموده و فرموده : بگیرید تهنیت و مبارک باد که جبرئیل آورد از جانب پروردگار و به شما سلام می رساند و این آیات را در شأن شما نازل نموده ، خداوند نعمتی بر شما نازل نموده که نابود شدنی نیست ، ای دختر محمد(ص) گوارا باد تو را قرب رحمن و جوار پروردگار در خانه جلال و جمال ، خداوند می پوشاند شما را سندس و استبرق و ارجوان بهشتی و سیراب میشوید از شربت رحیق مختوم ، و شما نزدیکترین مخلوقات هستید به خدای رحمن ، و ایمن باشید در آن وقتی که همه مردم محزون و ترسانند ، خوشا به حال دوستداران شما
سیّد و سرفراز آل عبا     /     یافت تشریف سورهء «هل اَتی»
زان سه قرص جوین بی مقدار     /     یافت در پیش حق چنین بازار
دَرَمی صدقه از کف درویش     /     از هزار توانگر آمد بیش

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *