خانه / اسلايد / مضرات موسیقی

مضرات موسیقی

۲ ـ مضرات موسیقی
گر چه رواج فوق العاده انواع موسیقی مانع از آن است که بسیاری از افراد در این باره درست فکر کنند و بیندیشند و مطابق طرز تفکر نادرستی که در متداول شدن هر چیز را دلیل بر بی عیب بودن آن می گیرند، و حاضر به مطالعه در اطراف اثرات شوم و زیانبار موسیقی نیستند. ولی افراد واقع بین، هیچگاه به این مقدار قناعت نخواهند کرد و برای پی بردن به واقعیتها علی رغم شیوع و عدم شیوع آنها همواره می کوشند و مطالعه می کنند.

موسیقی از چند نظر مورد مطالعه است
۱ – از نظر زیانهای جسمی و اثرات شومی که روی دستگاه اعصاب می گذارد.
دکتر ولف آدلر پروفسور دانشگاه کلمبیا می گوید.
تمرین و دلکش ترین نواهای موسیقی، شوم ترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان می گذارد. مخصوصاْ وقتی هوا گرم باشد، اثرات نامطلوب آن شدیدتر می گردد.
دکتر الکسیس کارل فیزیولوژیست و زیست شناس معروف فرانسه می نویسد. ارضای وحشیانه شهوات، ممکن است جلب نوعی اهمیت کند. ولی هیچ چیز غیر منطقی تر از یک زندگی که به تفریح بگذرد نیست.
کاهش عمومی هوش و نیروی عقل از تأثیر الکل ، بالاخره از بی نظمی در عادت ناشی می گردد. و بدون تردید سینما و رادیو در این بحران فکری سهی مند بطور کلی باید موسیقی را در ردیف مواد مخدر شناخت زیرا آثار تخدیر آن به هیچ وجه قابل انکار نیست.
تخدیر اقسام و انواعی دارد و بشر می تواند از طریق مختلف اعصاب خود را تخدیر کند.
گاهی تخدیر بوسیله خوردن است، مثل نوشابه های الکلی که تخدیر شدیدی در اعصاب بوجود می آورند و انسان را از مطالب دیگر بی خبر می سازد.
گاهی تخدیر بوسیله استنشاق از بینی در بدن ایجاد می شود، مانند گرد هروئین که از طریق بینی در بدن وارد می شود و اعصاب را برای مدتی تخدیر می کند و برای بسیاری از بیمارانی که احتیاج به تخدیر دارند از طریق تزریق مواد مخدر در رگ انجام می گیرد (مرفین).
و گاهی همین تخدیر از مجرای گوش صورت می پذیرد. و استماع موسیقی و کنسرت در اعصاب شنونده اثر تخدیری ایجاد کرده، و گاهی آنچنان شدید می شود که انسان را بهت زده و از حالت طبیعی بیرون آورده توجه او را از یک سلسله امور مادی و معنوی سلب می کند.

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *