خانه / اسلايد / تفریحات نا سالم

تفریحات نا سالم

تفریحات نا سالم
با  توجه به این نکته تصدیق خواهید نمود که موسیقی مخدری بیش نیست و تمام و یا بسیاری از عیوب و مضرات تخدیر را داراست.
اصولاْ لذت فوق العاده ای که افراد از آن می برند بواسطه همین اثر تخدیری آن است گاهی این تخدیر به قدری قوی است که انسان عقل و هوش خود را آنچنان از دست می دهد که دست به حرکات غیر عادی می زند.
مثلاْ‌ وقتی تخدیر موسیقی قوی گردید قدرت قضاوت صحیح از انسان سلب می گردد دیگر نمی تواند خوب و بد را در حد واقعی خود درک کند. چه بسا در مواقعی بسیاری از اعمال ناشایست که در حالت عادی از او سر نمی زند. و آنرا شایسته شأن و انسانیت خود نمی داند، وقتی تحت تأثیر عوامل مرموز کششهای تند موسیقی گردید بی پروا از او سر می زند و کوچکترین اندیشه ای پیرامون عواقب و مضرات آن نمی کند.
رقصهای دسته جمعی و شب نشینیهائی که مردان و زنان بیگانه به پایکوبی و دست افشانی مشغول می گردند. همواره توأم با آّهنگهای تند موسیقی بوده و ارتعاش اصوات موسیقی آنچنان سرپوشی بر روی عقل و ادراک افراد می گذارد که انجام دادن هرگونه عمل دور از مقام انسانیت ، برای آنها سهل و‌ آسان می گردد.
چه تخدیری از این بالاتر وقتی انسان تحت نفوذ زیر و بم آهنگ موسیقی قرار گرفت یک نوع رخوت و سستی بر اعصاب مستولی شده و از مفاهیم انسانیت جز شهوترانی خوانندگی، عشقبازی، جمالپرستی، چیزی در برابر دیدگاه بی فروغ و عقل وی مجسم نمی گردد.
و آن چنان سرپوش روی ادراک و نیروی خرد گذارده می شود که مفاهیم مقدسی بنام مروت، رحم، عفت، حیا، امانت، مساوات، برادری، مجد و عظمت، کوشش و فعالیت، و استقامت در راه هدف به دست فراموشی سپرده می شود.
جای گفتگو نیست که از روز نخست الکل و موسیقی بزرگترین وسیله هوسرانی برای مردان و زنان شهوتران بوده و در مواقع خاصی برای تخدیر اعصاب به آن پناه برده اند.
درست است که اسلام هرگز انسان را از لذائذ طبیعی باز نمی دارد ولی از آن لذایذ زودگذر که از طریق تخدیر اعصاب و تحریک غرائز شهوانی پیدا می شود و انسان را از حالت طبیعی بیرون می برد جلوگیری می کند.

همچنین ببینید

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی…

🔸مکارم اخلاق🔸 ✅اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی بهتر است …

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *