خانه / اسلايد /  بایسته های انتظار 

 بایسته های انتظار 

بایسته های انتظار

ما قادر به انتظار به سر می بریم که دراز دامن مانیتور در تاریخ اسلام است. به راستی مهم ترین بایسته ها و مسؤولیت های این مرحله چیست؟ این قانون در خلاصه خلاصه ای از این بایسته ها و مسؤولیت ها است:

منبع: انتظار پویا ، ص: ۵۷ ، آصفى ، محمد مهدى مترجم: متقي ، تقي

۱٫ آتی

آگاهی بر چند گونه است:

الف بینش توحیدی ، و دسترسی همه موجودی از خدا و همه چیز در کف قدرت او است. خدا بر هرکاری توانا و همه چیز در آسمان و زمین ، فرماندار آن است و از خود هیچ اختیاری ندارد.

ب آگاهی به شما و داشتن الهی در شرایط سخت سیاسی و ضعف ضعف و ناکامی و در حال نگه داشتن خداوند از این متخصص ترین کاراها در این عصری ، آن است که انسان را به دیدن این سخنان خدای متعادل نایل می کند:

و لا تهنوا و لا تحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین [۱] ؛

«سست مشوید و اندوه مخورید ، شما برترید اگر مؤمن دید».

و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فی الأرض [۲] ؛ “ما می توانیم ، بر اساس آن که در زمین خوارشان شمرده اند منّت نهیم و دوست دارم پیشگوئیان [مردم] گردانیم و مقام را وارث زمینی و زمین قدرتشان دهیم”.

و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون [۳] ؛ “وجودا در زبور ، پس از آن یادآوری کرد ، تصمیم گیری که در زمین را به شما امکان پذیر می کند”.

كتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِی [۴] ؛ “خداوند مقرّر شده است است که حتماً من و مقامگانم هرآینه پیروز قویاً”.

و لینصرن الله من ینصره [۵] ؛ «هرآینه خدا هرکه را یاری اش کند ، یاری میهن».

ج با استفاده از انسان دوست داشتني در روي زمين ، كه مي توان از سرپرستي ، گواهي دادن و رهبر بشريت [به سوي خير و فلاح] استفاده كرد. خدای تعالی می فرماید:

و کذلک جعلناکم أمة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا [۶] ؛ “این همینطور شما را مردمی میانه [رو] حق دادیم تا خود برادرمان گواهیز و پیامبر بر شما گواه چنین است”.

د در اختیار داشتن نقش دین اسلام در زندگی بشری ، در استفاده از این طریق می توانیم فتنه و امیال نفسانی را از طریق دعوت حق:

و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین لله [۷] ؛ “با استفاده از بجنگید تا آشوبی ناتوان و دین از این خدایا”.

ه آگاهی به سنّت های [رایج] الهی در تاریخ و برگزاری مسابقات و ضرورت آمایش ، آموزش دادن ، حرکت و مشاغل در این سنن و محال داشتن مجوز از موارد دیگر. بر این اساس خداوند فرمان داده است تا مسلمانان در خود ، آمادگی های لازم برای ورود در این مبارزه قاطع و سرنوشت ساز ایجاد کنند : و أعدوا لهم ما استطعتم من قوة [۸] ؛ “تا می توانم با حضور قدرتمند مهیائی”.

۲٫ امیدواری

درصورتی که انسان به تولیدکننده و دارای اختیار خداوند و قدرت و قدرتمند شدن می باشد ، بی گمان این امید نهایی است و می توانید صاحبش ناکام تعیین کنید.

با استفاده از منابع طبیعی ، قدرت و توانمندی خود را به قدرت و قدرت الهی پیوند می زند (اعتصام بحبل اللّه) و هرکه ارائه می دهد ، قدرت و توانمندی نهایی می شود.

۳٫ قدرت

قدرت ، این امیدواری است. غریقی که گروه نیت ها را از دور می گذارد ، می توان به شما کمک کرد تا حرکت کند ، بر امواج آب را کنترل کنید و برای این کار در خود نیرویی داشته باشید.

۴٫ حرکت

حرکت ، این امر به پیشرفت و نهی از منکر ، دعوت به کمک خدا ، مهیا کردن زمین برای ظهور امام عصر علیه السّلام و برپایی دولت تدبیر و امید است که بتوانید بین المللی ، ایمانی و بنیادی و همچنین در آزمایشگاه موسسنی را به شما یاری کنید و آموزش دادن ظهورس قیامرس.

۵٫ دعا برای ظهور امام

تردیدی این که دعا به همراهی دارد و می تواند با فعالیت و مشارکت و مشارکت در امر هدایت و نهی از منکر ، از نزدیک با نزدیک شدن به امام زمان علیه السّلام است. دعوت کنید که در باب ظهور امام و ثواب انتظار داشته باشید. خداوند از دعاهایی که مؤمنان ، آن را می می کند و تکرار می کند ، دعای زیر است:

« اللّهم کن لولیک الحجة ابن الحسن ، صلواتک مخالفت و علی آبائه ، فی هذه الساعة و فی کلّه ساعة ، ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و همینها را می توان به آرزو ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا ».

در دعای «افتتاح»

« اللّهمّ انّا نرغب الیک فی دولة کریمة تعزّ به بها الاسلام و اهله و تذلّه بها النّفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدّعاة الی طاعتک و القادة الی سبیلک و ترزقنا بها کرامة الدّنیا و الأرا .. اللّهمّ انّا نشکو الیک فقد نبینا- صلواتک ضد و آله- و غیبة ولینا و کثرة عدوّنا و قلّة عددنا و شدیدّة الفتن بنا و تظاهر المست علینا »،

«خدایا! ما از تو امیدواریم که بخواهیم کریم را قدرت دهی کنیم و به خدا بخواهیم این اسلام و مسلمین را عزت بخش و نفاق و صاحب آن را با ذیل گردانی و ما را در آن ، از دعوت ارائه به طاعت خویش و از رهبر با رهبری راهبری کنیم و دهی و کرامت دنیا و آخرت را به ما روزی فرمایی …

خدایا! از عدم پیامبرمان- که درود تو بر او و خاندانش باد- و غیبت ولی مانا و فزونی می توان مانیتور و تعداد عددمان و می توان فتنه کن که می توانیم از آن استفاده کنیم و ناسازگاری زمانه ، به تو شکوه می دهیم ».

پی نوشت ها

[۱] آل عمران (۳) ، آيه ۱۳۹٫

[۲] قصص (۲۸) آيه ۵ و ۶٫

[۳] انبياء (۲۱) آيه ۱۰۵٫

[۴] مجادله (۵۸) آيه ۲۱٫

[۵] حج (۲۲) آيه ۴۰٫

[۶] بقره (۲) آيه ۱۴۳٫

[۷] همان ، آيه ۱۹۳٫

[۸] انفال (۸) آيه ۶۰٫

منبع حوزه

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *