بایسته های انتظار
ما قادر به انتظار به سر می بریم که دراز دامن مانیتور در تاریخ اسلام است. به راستی مهم ترین بایسته ها و مسؤولیت های این مرحله چیست؟ این قانون در خلاصه خلاصه ای از این بایسته ها و مسؤولیت ها است:
منبع: انتظار پویا ، ص: ۵۷ ، آصفى ، محمد مهدى مترجم: متقي ، تقي
۱٫ آتی
آگاهی بر چند گونه است:
الف بینش توحیدی ، و دسترسی همه موجودی از خدا و همه چیز در کف قدرت او است. خدا بر هرکاری توانا و همه چیز در آسمان و زمین ، فرماندار آن است و از خود هیچ اختیاری ندارد.
ب آگاهی به شما و داشتن الهی در شرایط سخت سیاسی و ضعف ضعف و ناکامی و در حال نگه داشتن خداوند از این متخصص ترین کاراها در این عصری ، آن است که انسان را به دیدن این سخنان خدای متعادل نایل می کند:
و لا تهنوا و لا تحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین [۱] ؛
«سست مشوید و اندوه مخورید ، شما برترید اگر مؤمن دید».
و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فی الأرض [۲] ؛ “ما می توانیم ، بر اساس آن که در زمین خوارشان شمرده اند منّت نهیم و دوست دارم پیشگوئیان [مردم] گردانیم و مقام را وارث زمینی و زمین قدرتشان دهیم”.
و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون [۳] ؛ “وجودا در زبور ، پس از آن یادآوری کرد ، تصمیم گیری که در زمین را به شما امکان پذیر می کند”.
كتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِی [۴] ؛ “خداوند مقرّر شده است است که حتماً من و مقامگانم هرآینه پیروز قویاً”.
و لینصرن الله من ینصره [۵] ؛ «هرآینه خدا هرکه را یاری اش کند ، یاری میهن».
ج با استفاده از انسان دوست داشتني در روي زمين ، كه مي توان از سرپرستي ، گواهي دادن و رهبر بشريت [به سوي خير و فلاح] استفاده كرد. خدای تعالی می فرماید:
و کذلک جعلناکم أمة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا [۶] ؛ “این همینطور شما را مردمی میانه [رو] حق دادیم تا خود برادرمان گواهیز و پیامبر بر شما گواه چنین است”.
د در اختیار داشتن نقش دین اسلام در زندگی بشری ، در استفاده از این طریق می توانیم فتنه و امیال نفسانی را از طریق دعوت حق:
و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین لله [۷] ؛ “با استفاده از بجنگید تا آشوبی ناتوان و دین از این خدایا”.
ه آگاهی به سنّت های [رایج] الهی در تاریخ و برگزاری مسابقات و ضرورت آمایش ، آموزش دادن ، حرکت و مشاغل در این سنن و محال داشتن مجوز از موارد دیگر. بر این اساس خداوند فرمان داده است تا مسلمانان در خود ، آمادگی های لازم برای ورود در این مبارزه قاطع و سرنوشت ساز ایجاد کنند : و أعدوا لهم ما استطعتم من قوة [۸] ؛ “تا می توانم با حضور قدرتمند مهیائی”.
۲٫ امیدواری
درصورتی که انسان به تولیدکننده و دارای اختیار خداوند و قدرت و قدرتمند شدن می باشد ، بی گمان این امید نهایی است و می توانید صاحبش ناکام تعیین کنید.
با استفاده از منابع طبیعی ، قدرت و توانمندی خود را به قدرت و قدرت الهی پیوند می زند (اعتصام بحبل اللّه) و هرکه ارائه می دهد ، قدرت و توانمندی نهایی می شود.
۳٫ قدرت
قدرت ، این امیدواری است. غریقی که گروه نیت ها را از دور می گذارد ، می توان به شما کمک کرد تا حرکت کند ، بر امواج آب را کنترل کنید و برای این کار در خود نیرویی داشته باشید.
۴٫ حرکت
حرکت ، این امر به پیشرفت و نهی از منکر ، دعوت به کمک خدا ، مهیا کردن زمین برای ظهور امام عصر علیه السّلام و برپایی دولت تدبیر و امید است که بتوانید بین المللی ، ایمانی و بنیادی و همچنین در آزمایشگاه موسسنی را به شما یاری کنید و آموزش دادن ظهورس قیامرس.
۵٫ دعا برای ظهور امام
تردیدی این که دعا به همراهی دارد و می تواند با فعالیت و مشارکت و مشارکت در امر هدایت و نهی از منکر ، از نزدیک با نزدیک شدن به امام زمان علیه السّلام است. دعوت کنید که در باب ظهور امام و ثواب انتظار داشته باشید. خداوند از دعاهایی که مؤمنان ، آن را می می کند و تکرار می کند ، دعای زیر است:
« اللّهم کن لولیک الحجة ابن الحسن ، صلواتک مخالفت و علی آبائه ، فی هذه الساعة و فی کلّه ساعة ، ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و همینها را می توان به آرزو ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا ».
در دعای «افتتاح»
« اللّهمّ انّا نرغب الیک فی دولة کریمة تعزّ به بها الاسلام و اهله و تذلّه بها النّفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدّعاة الی طاعتک و القادة الی سبیلک و ترزقنا بها کرامة الدّنیا و الأرا .. اللّهمّ انّا نشکو الیک فقد نبینا- صلواتک ضد و آله- و غیبة ولینا و کثرة عدوّنا و قلّة عددنا و شدیدّة الفتن بنا و تظاهر المست علینا »،
«خدایا! ما از تو امیدواریم که بخواهیم کریم را قدرت دهی کنیم و به خدا بخواهیم این اسلام و مسلمین را عزت بخش و نفاق و صاحب آن را با ذیل گردانی و ما را در آن ، از دعوت ارائه به طاعت خویش و از رهبر با رهبری راهبری کنیم و دهی و کرامت دنیا و آخرت را به ما روزی فرمایی …
خدایا! از عدم پیامبرمان- که درود تو بر او و خاندانش باد- و غیبت ولی مانا و فزونی می توان مانیتور و تعداد عددمان و می توان فتنه کن که می توانیم از آن استفاده کنیم و ناسازگاری زمانه ، به تو شکوه می دهیم ».
پی نوشت ها
[۱] آل عمران (۳) ، آيه ۱۳۹٫ [۲] قصص (۲۸) آيه ۵ و ۶٫ [۳] انبياء (۲۱) آيه ۱۰۵٫ [۴] مجادله (۵۸) آيه ۲۱٫ [۵] حج (۲۲) آيه ۴۰٫ [۶] بقره (۲) آيه ۱۴۳٫ [۷] همان ، آيه ۱۹۳٫ [۸] انفال (۸) آيه ۶۰٫منبع حوزه