خانه / اسلايد / آثار زیانبار موسیقی بر اعصاب

آثار زیانبار موسیقی بر اعصاب

آثار زیانبار موسیقی بر اعصاب
غنا و موسیقی در حقیقت یکی از عوامل مهم تخدیر اعصاب است- به عبارت دیگر مواد مخدر گاه
۱ – از طریق دهان و نوشیدن وارد بدن می شود. (شراب)
۲ – و گاه از طریق بوئیدن و حس شامه (مانند هروئین)
۳ – گاه از طریق تزریق (مانند مرفین)
۴ – گاه از طریق حس سامعه (مانند غنا)
به همین دلیل گاهی غنا و آّهنگهای مخصوصی، چنان افرد را در نشئه فرو می برد، که حالتی شبیه به مستی به آنها دست می دهد. البته گاه به این مرحله نمی رسد اما در عین حال تخدیر خفیف ایجاد می کند. به همین دلیل بسیاری از مفاسد مواد مخدر در غنا وجود دارد. خواه تخدیر آن خفیف باشد یا شدید.
با توجه به زندگی مشاهیر موسیقی دانان نشان می دهد که در دوران عمر به تدریج دچار ناراحتیهای روحی گردیده اند، تا آنجا که رفته رفته اعصاب خود را از دست داده، وعده ای مبتلا به بیماریهای روانی شده، و گروهی مشاعر خود را از دست داده، و به دیار جنون رهسپار شده اند، دسته ای فلج و ناتوان گردیده، بعضی هنگام نواختن موسیقی فشار خونشان بالا رفته و دچار سکته ناگهانی شده اند، و بعضی در همان جلسه مرده اند.
آثار زیانبخش غنا و موسیقی برای اعصاب تا سر حد تولید جنون، و بر قلب و فشار خون و تحریکات نامطلوب دیگر، نیاز به بحث زیادی ندارد. یکی از علل: از جمله مرگ و میرها در عصر ما غنا و موسیقی در سطح جهان افزایش یافته است.
۵ ـ غناء یکی از ابزار استعمار است ، استعمارگران همیشه از بیداری مردم ، خصوصاً نسل جوان ، وحشت داشته اند ، به همین دلیل بخشی از برنامه های گسترده آنها برای ادامه استعمار ، فرو بردن جامعه ها در غفلت و بی خبری و ناآگاهی و گسترش انواع سرگرمی های ناسالم است مانند : فحشاء ، قمار و سرگرمیهای ناسالم مانند توسعه موسیقی و غناء است
امروز ، مواد مخدر ، تنها جنبه تجارتی ندارد ، بلکه یکی از ابزار مهم سیاست های استعماری است، زیرا که آنها بر تخدیر افکار مردم اصرار دارند.

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *