خانه / اسلايد / استقامت رمز ترقی و پایه تکامل است

استقامت رمز ترقی و پایه تکامل است

استقامت رمز ترقی و پایه تکامل است
هر کس در این جهان آرزو و آمالی دارد. و می کوشد که به مقصد و مرام نهائی خود برسد. یکی عاشق علم و دانش، یکی مال و ثروت، یکی مقام و منصب و… است.
نیل به این مقاصد مادی و معنوی در گروه صبر و شکیبائی و بهره گیری از نیروی استقامت و بردباری است، زیرا تا دانش آموز و دانشجو روز و شب رنج تحصیل را بر خود هموار نکند، و یا نیروی استقامت مشکلات فرا گرفتن علم و دانش را بر خود تحمل نکند، هرگز به آرزوی خود نخواهد رسید .
ادیسون، به قدری در تحصیل علم و گشودن رازهای جهان طبیعت استقامت داشت که گاهی غذا خوردن را فراموش می کرد. و نیز دانشمندان بزرگ جهان که پایه گذاران علوم اسلامی و غیر اسلامی بودند ، در سایه استقامت و بردباری به مقامات بلندی از علم و دانش رسیده اند. و گرنه با مجالس لهو و وقت گذرانی بیهوده ، شب نشینی، هرگز به مقام بلندی از علم و دانش نمی توان رسید. یک تاجر باید رنج سفر را بجان بخرد و نیز شبانه روز کار کند.
یک فرد با ایمان که براستی خواهان رضای خدا و تحصیل خشنودی او است، بدون نیروی استقامت، هیچ معصیتی را نمی تواند ترک کند، مشقت هیچ طاعتی را مانند نماز، و روزه، و…نمی تواند متحمل شود. روی این بیان صبر و استقامت پایه واساس هر کمال و شالوده هر آرمان و آرزوئی است که انسان در مغز خود می پروراند.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *