خانه / اسلايد / تسخیر خورشید و ماه/منافع ماه

تسخیر خورشید و ماه/منافع ماه

سیر و نهایت خورشید
هیئت جدید ثابت کردند این شمس یک حرکت مستقیم دارد به سوی ستاره ای به نام ستاره (وگا) تا به آنجا برسد. شاید دیگر نورش از بین برود.

تسخیر خورشید و ماه
آفتاب که کانون نور و کوره آتشینی است حجم آن یک میلیون و سیصد و سی هزار برابر کره مسکونی ماست. ۱۳۳۰۰۰۰ در حالی که زمین تقریباْ‌ پنجاه برابر ماه است
ازا ین کوره درخشان هر روز ۳۵۰۰۰ میلیون تن به حرارت و انرژی تبدیل می شود باید وزن آن چقدر باشد که کاسته شدن عدد یاد شده اثر محسوسی در آن نگذارد؟ درجه گرمای خارجی خورشید تقریباْ‌ ۱۱۰۰۰ درجه فارنهایت است ولی حرارت مرکزی آن ۷۰ میلیون درجه فارنهایت تخمین زده می شود.
این واحد درجه حرارت از نام فارنهایت فیزیکدان آسمانی مبتکر این درجه بندی گرفته شده است در میزان الحراره فارنهایت نقطه یخ بستن آب ۳۲ و نقطه به جوش آمدن ۲۱۲ است.

منافع ماه
در قدرت این موجود زیبا و درخشان کافی است که هر شبانه روز دو مرتبه تولید جزر ومد میکند، و از این طریق باغها و اراضی زراعتی سواحل دریا سیراب می گردند. جزر و مد در پاره ای از نقاط به ۶۰ قدم می رسد، قشر خاکی زمین هر روز بر اثر جاذبه ماه دو اینچ کشیده می شود، این قدرت ماه است که آب دریاها را بالا می برد، و زمین را با این صلابت و سختی خم می کند.
منافعی که از طریق خورشید و ماه که خداوند آنها را به نفع انسان مهار نموده عائد بشر می گردد، بیش از حد و شمار است و این فصل گنجایش بسط و شرح این قسمت را ندارد. بطور قطع باید اذعان کرد مهار نمودن این دو منبع قدرت ، نشانه بارزیست که این جهان آفریدگاری وخالقی دارد دانا و توانا که علم و قدرت او بی پایان است.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *