خانه / اسلايد / فلسفه عاشورا

فلسفه عاشورا

مقدمة:
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا
[آرى اين روش خداست درباره] آنان كه همواره پيامهاى خدا را به مردم مى‏رسانند و از [عظمت و مقام] او مى‏ترسند و از هيچ كس جز او واهمه ندارند و براى حسابرسى [كار با ارزش اينان] خدا بس است .  «
مجموعه ای که در پیش رو دارید، “فلسفه عاشورا” مجموعه سخنرانی هائی هستند که در دار التوحید، مملکه البحرین القاء شده، در ماه محرم (۱۴۲۸ هجری) برابر با (۲۰۰۷ میلادی).
ملاحظات :این سخنرانیها بوسیله “سی دی “ضبط شده ، و توسط شاگردان پیاده. و با کمی تغییر به رشته تحریر در آمده اند. نکته دیگر اینکه این سخنرانیها بصورت درس القاء شده وگاهی هم به سئوالاتی جواب داده میشد ، که چون حذف شده اند ممکن است  در متن تأثیر کرده باشد…
دوم اینکه چون این سخنرانیها تقریباً بصورت درس القاء شده اند درضمن اینکه هرجلسه مجزا و یک درس است اما همه جلسات بطوری بهم ربط دارند ، که اگر بترتیب از جلسه اول ، مطالعه و ترتیب رعایت شود استفاده بیشتر خواهد بود.
دیگر اینکه این سری از سخنرانیها در جهار مجموعه :
۱ــ حقيقت ولايت
۲- فلسفه عاشورا       
۳ ــ تجلی عرفان
۴ ــ انتظار يار.
که این جهار مجموعه هم بنحوى به هم مرتبط هستند .
من نیاز این سخنرانیها را در جامعه تا اندازه ای مفید می دانم ،خصوصاً برای طلبه ها و جلسات هفتگی و برای کسانی که بخواهند با جلساتی مختصر جوانان را با این گونه مسائل آشنا کنند .و چون مشکلات زندگی، بیشتر مردم را از حضور در مجالس سخنرانی وحتی مطالعه کتاب محروم کرده است .
لذا اگر کسی  حتی نیم ساعت وقت داشته باشد می تواند یک جلسه از این مجموعه ها را مطالعه کند، و با وقت کم هم روح خود را صفا دهد ، و هم به معارف مفیدی برای یاد آوری وتثبیت عقیده نائل شود.
ونکته دیگر اینکه همیشه سعی کرده ام از منابع معتبر وبزرگانی که مورد اعتماد هستند استفاده کنم،که سخنی نگویم که مشغول ذمه شوم ولی ممکن است بعد از چندین سال منابع را یاد نداشته باشم.
لذا از بزرگانی که از آثارشان ویا سخنانشان در همه سخنرانی ها از آنها استفاده شده ونام وآثارشان را ذکر نکرده ام .چون بعضی مواقع امکان ذکر نام آنان نبود بجهت موقعیت زمانی ومکانی ، حال اگر این آثار ثوابی دارند، ازخداوند کریم می خواهم  بهره ای هم برای آنانی که از آثار یا سخنانشان استفاده شده قرار دهد ، ومن هر وقت توفیقی نصیبم شود در نیمه های شب دعا می کنم.
خدایا همه کسانی را که از آثار و یا سخنانشان استفاده کرده ام قرین رحمت خودت قرار بده.  امیدوارم که این مجموعه ها مورد قبول صاحب عصر امام زمان (عج) قرار گیرد و امیدوارم که مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. خصوصاً جوانان عزیز که سؤالات فراوانی در ذهن آنها وجود دارند، بتوانند با صرف چند ساعت از وقت خود و مطالعه این مجموعه ها بر.معلومات خود بیفزایند و           
از همه عزیزان التماس دعا دارم.

طاهره سادات زرگر مرادی

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *