خانه / اسلايد / چرا حسین بکربلا رفت یا هدف قیام چه بود؟/حسین را از نو باید شناخت

چرا حسین بکربلا رفت یا هدف قیام چه بود؟/حسین را از نو باید شناخت

چرا حسین بکربلا رفت یا هدف قیام چه بود؟
هدف حسین در کلام او، در وصیت نامه اش، در نامه ها وخطبه هایش، نمودار است. شعار داد و در عمل نشان داد که منطق حسین بر حفظ دین و ایمان و عقیده است ، و در جواب نصیحت مروان که میخواست امام را وادار به بیعت کند می فرماید:
انا لله و انا الیه راجعون ،وعلی الاسلام السلام اذ قد بلیت الامة براع مثل یزید
انا لله و انا الیه راجعون، در این صورت باید فاتحه اسلام را خواند زمانی که امت پیامبر(ص) به فرمانروائی مانند یزید گرفتار شود.
یک حادثه مهم:
روی کار آمدن معاویه و یزید، و به شهادت رساندن حسین بن علی(ع)، با آنکه مردم از دین برنگشته بودند، یکی ازحوادث ومعماهای صدر اسلام است .
حسینی که همه چیز خود را ، مال و فرزندان و جان عزیز خود را درسبد اخلاص نهاد، و به پیشگاه دوست فرستاد تا اسلام حقیقی و دین خدا زنده بماند ، و با شهادت خود و فرزندان و عزیزان و برادران و اصحاب فداکارش درخت اسلام را آبیاری کرد، و فهماند که فقط نام اسلام کفایت نمیکند ، بلکه باید اسلام را شناخت و با دو بال ایمان و عمل پرواز کرد تا به کمال انسانیت نائل شد.
حسین را از نو باید شناخت:
حسین را از نو باید شناخت، زیرا عظمت حسین واحیاء ذکر حسین به عظمت کار حسین است ، چون شهادت حسین برای احیای دین و دعوت به خداست، کار حسین دعوت به آخرت و سعادت ابدیست، آری کار حسین دعوت به حق و پشتیبانی از دعوت جدش رسول الله است ، کار حسین این بود که به مردم اسلام حقیقی را بفهماند،  که بدانند اسم اسلام هدف نیست که به آن قانع شوند ،
زیرا معاویه و یزید در ظاهر مسلمان بودند، و آنها هم که واقعه عاشورا را بوجود آوردند و فرزند پیامبرشان را کشتند، به ظاهر مسلمان بودند. 
هدف حسین فهماندن اسلام حقیقی بود ، هدف حسین شناخت ایمان وتقوی بود. پس باید با حسین آشنا شد، حسینی که در راه عقیده و ایمانش به خدا و نبوت کشته شد، و در راه روشن نگهداشتن چراغ هدایت و نور اسلام و زحمات ۲۳ ساله جدش رسول الله به شهادت رسید. پس باید این چراغ خاموش نشود، واین راه ادامه یابد. لذا در مراسم عاشورای حسینی باید مردم با اسلام حقیقی آشنا شوند
حسین را با معرفت بیشتری باید شناخت، تا با هدف او، اخلاق و عقیده او آشنا شد. از او باید درس آموخت، « درس دینداری وعقیده، درس شجاعت، درس صبر و استقامت.و...»

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *