خانه / اسلايد / چگونه ذکر انسانها ماندگار می ماند؟/صفات اصحاب کهف

چگونه ذکر انسانها ماندگار می ماند؟/صفات اصحاب کهف

چگونه ذکر انسانها ماندگار می ماند؟ 
همان طورکه خداوند متعال ذکر مردانی را که برای حق قیام کردند، قرنها زنده نگه میدارد ، وداستان اصحاب کهف را که قرنها قبل از اسلام بوده اند، در قرآن مجید بیان ومیفرمایند:.
نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ ۚ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى «۱۳» وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَ مِنْ دُونِهِ إِلَٰهًا ۖ لَقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا
ترجمه: ما خبر عبرت‏آموز شان را به درستى براى تو بيان مى‏كنيم : آنان جوانمردانى بودند كه به پروردگارشان ايمان آوردند ، و ما بر هدايتشان افزوديم . « ۱۳» و دل‏هايشان را [با يقين به حقايق ،] استوار ساختيم ؛ آن گاه [كه در برابر شرك و بت‏پرستى] به پا خاستند و گفتند : پروردگار ما پروردگار آسمان‏ها و زمين است ، هرگز جز او معبودى را نمى‏خوانيم كه اگر بخوانيم سخنى گزاف و دور از حق گفته‏ايم.
صفات اصحاب کهف:
خداوند متعال سبب جاودانی نام آنان را چنین می فرماید: ما داستان اصحاب کهف را چنانکه حق است برای تو می گوئیم، آنان مردانی بودند که به خدایشان ایمان آوردند وخداوند می فرمایند ما بر هدایت آنها افزودیم ، دلهای آنها را قوی گردانیدیم که بپا خاستند و گفتند خدای ما پروردگار آسمانها و زمین است ما جز او خدائی را نمی خوانیم.
قران هرگاه قصه ای را از گذشتگان بیان می کند، میخواهد مردم را متوجه حکمت آن سازد. حال باید دید چرا اصحاب کهف در جهان مشهور ومعروف و یاد و ذکرشان از قرنها پیش نه فقط نزد مسلمانان، بلکه نزد مسیحیت هم به نیکی معروف ومشهور هستند؟
چون آنها چند صفت داشتند: آنان مردانی با ایمان بودند، و به برکت ایمان بر راه راست هدایت یافتند،
آنان در عقیده استقامت داشتند و دلشان قوی بود، و جز خدای متعال منظوری نداشتند و بر علیه باطل برای حق قیام کردند، و هر کس چنین باشد در جهان به نیکی معروف میشود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *