خانه / اسلايد / علت محبوبیت حسین(ع) 

علت محبوبیت حسین(ع) 

علت محبوبیت حسین(ع) 
در اینجا بیک سوال دیگر جواب داده می شود که علت اینکه حسین بن علی(ع) در جهان محبوب خاص وعام ومورد احترام وعلاقه همه است، وعالمی مجذوب او شده اند که پس از قریب چهارده قرن ذکر او زنده و جاوید است چیست؟
علتش اینست که حسین (ع) فقط مرد حق بود و بجز حق منظوری نداشت ودر راه حق نه فقط کشته شد بلکه از هرآنچه نزد دیگران عزیز است، از جان ومال، شهر ودیار گذشت، و برادران، خویشان و فرزندان و حتی طفل شیرخوار خود را در راه خدا تقدیم کرد .
آری حق همیشه پایدار است. جهان به بحق آفریده شده وبه حق برپاست. پس چون بنیاد آفرینش به حق است، کسانی که منظورشان حق باشد همیشه زنده خواهند بود.
چون حقیقت انسان بُعد ملکوتی اوست، و گوهر وجود انسان همان اندیشه و مقصود اوست.
چنانکه ذکر ابراهیم خلیل جاودانه است چون برای خدا قیام میکند وبت ها را می شکند، خلیل خدا می شود. ذکر موسی در قران بسیار آمده چون برای خدا قیام کرد و کلیم الله شد. وحسین(ع) هم مرد حق بود وبرای حق قیام کرد وشهید شد، وبه دنیا فهماند که ، کشته شدن در راه حق بهتر از زندگی خالی از ایمان وحقیقت است، لذا ندا می رسد:
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
هرگز گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شدند مردگانند ، بلكه زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند

آنان که نامشان درتاریخ جاودانه ماند:
بعضی افراد نیز درجهان نامشان باقیست ، و از لحاظ وجودی مرد جهان هستند و نمی شود آنها را به زمان ویا مکان خاصی اختصاص داد. مثلا نباید، ادیسون مخترع برق را مخصوص به کشور امریکا دانست. ویا کوخ آلمانی کاشف میکرب سل را که در قرن نوزدهم بود به آلمان وقرن نوزدهم دانست. ، زیرا مقام آنها فوق زمان ومکان است. وتا هر زمان که از نور برق استفاده شود، ادیسون زنده است. ودر هر مکانی که، بیماری مبتلا به سل معالجه گردد، درهمان مکان، کوخ آلمانی وجود دارد و آثار وجودیش محفوظ است.
البته این افراد إعمال قدرتشان ازمحیط ماده خارج نیست . حال اگر افرادی به این مرحله از شخصیت برسند که با نور وحی و انوار الهی، تا اعماق درون بشر را روشن نمایند، و شفای ما فی الصدور ، و شفای امراض روحی و روانی باشند، آنان طبیبان الهی هستد و در هر عصر و زمانی امرشان نافذ است،
برای همین است که حتی مرقد امام حسین(ع) ، و زمین کربلا شفاخانه بیماریهای جسمی و روحی می گردد، و حالا هم بعد از چهارده قرن این ندا از قبر مقدسش دلهای مستعد را میخواند: که ما باز نمودیم در دار شفا را که حتی شفا در خاک کربلا و تربت ابی عبدالله وجود دارد. زیرا خداوند شفا را در تربت حسین (ع) قرار داده ، چرا که زمین کربلا در آغوش خود پاکانی را در بردارد که عاشقانه در راه حق از همه چیز خود گذشتند، و جان به جان آفرین تسلیم کردند.
دعا “یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما
ای کاش با شما بودیم پس به فوز عظیم نائل می شدیم.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *