خانه / اسلايد / در مدرسه اسلام چه رتبه ای کسب کرده اید؟/صراع بین نور وظلمت

در مدرسه اسلام چه رتبه ای کسب کرده اید؟/صراع بین نور وظلمت

 

جلسه دوم:        

       در مدرسه اسلام چه رتبه ای کسب کرده اید؟

بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین بارئ الخلائق اجمعین. الصلاة والسلام علی خاتم الانبیاء والمرسلین واهل البیت المعصومین . السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی الاولاد الحسین  وعلی اصحاب الحسین. یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما.
صراع بین نور وظلمت:
فرا رسیدن ماه محرم یاد آور حادثه ای عظیم در تاریخ اسلام و بلکه جهان است. حادثه ای که دو وجه دارد ، یک وجه آن دردناک و اسف آور، اما وجه دیگر آن واقعه با شکوه وعظیم است. حادثه ای که برای همیشه دو چهره رویا روی تاریخ را در اذهان مجسم می کند .حادثه ای که درحالی که انسان را به تحسین وا می دارد، درهمان حال اشک اندوه جاری می شود.
یک طرف حسین واهل بیت ویارانش ایستاده اند با مشعل های نور ، با ندای عدالتخواهی، اما درطرف مقابل، یزید ویزیدیان عزم خود را جزم کرده اند که با یورش به حسین وحسینیان، مشعلهای حق وعدالت را خاموش کنند. چرا که می خواستند با خاموش کردن نور الهی ظلمت جهل و ظلم را استمرار بخشند، و در این ظلمات وتاریکی، عصیان و کفر و نفاق، به فساد و هوی و هوس و خیانت بپردازند.
اما وجه دیگر ، و آن روی حادثه که انسان بی اختیار با احساس عظمت وغرور افتخار می کند که شیعه است.
رشادت حسین(ع) ویارانش، که با جمعی قلیل در مقابل لشکری عظیم با هیچ ترس و واهمه ای در برابر دشمنان دین مقاومت کردند، و مجاهدت نمودند ،و از مال و جاه و فرزند وعیال گذشتند، و جان عزیز خود را در راه دین و اسلام برای خدا فدا کردند، و مشعل اسلام را روشن نگهداشتند. و در این راه پر افتخار مصائب زیادی را متحمل شدند، که بخشی از آن واقعه عاشورا را تشکیل می دهد.
بنظر من باید با عمق واقعه کربلا بیشتر آشنا شد. و قهرمانان این داستان غم انگیز را شناخت، و از آنان درس شهامت، رشادت، صبر، و اخلاص در راه هدف را یاد گرفت.
یک تست خود شناسی:
اینکه میگوئیم یا لیتنا کنا معکم (ای کاش با شما بودیم) آیا واقعا صادق هستیم؟ یا درحد شعاراست. و اگر ما در کربلا بودیم جزء کدام گروه قرار میگرفتیم؟ .
آیا باور داریم کل یوم عاشورا وکل ارض کربلاست، و هنوز صدای هل من ناصر ینصرنی امام، منتظر لبیک ماست؟.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *