خانه / اسلايد / هجرت در اسلام

هجرت در اسلام

هجرت در اسلام:
ما در تاریخ اسلام دو هجرت بزرگ داریم، یکی هجرت رسول(ص) از مکه به مدینه، و یکی دیگر هجرت حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا.
لذا برای دانستن واقعه کربلا باید از مدینه قضیه را بررسی کرد، و بلکه از هجرت رسول(ص)، وحتی قبل از آن، تاریخ را ازبعثت رسول اکرم (ص) باید بررسی کرد.
و اینکه ما هر سال واقعه عاشورای حسینی را از روز اول محرم شروع وشهادت حضرت مسلم، و رسیدن امام به کربلا، و بیان شهادت یاران حضرت، که شبی بنام ابولفضل العباس، و شبی هم علی اکبر، علی اصغر، وشب دهم شهادت امام حسین(ع)، و شام غریبان و اربعین، آیا کافیست که قیام امام حسین (ع) را بدانیم ؟ و آیا واقعه کربلا در ده روز خلاصه وتمام می شود؟
و یا در ده روز عزاداری، که فقط به چگونگی شهادت پرداخته می شود، اما گفته نشود که چرا عاشورا بوجود آمد؟ و چرا هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست؟ چرا؟ چرا؟و چراهای بسیاری مطرح است! که باید بیان شود.
آیا عجیب نیست؟
عاشورا فقط یک واقعه نیست بلکه یک حقیقت است، حقیقتی زنده. مسئله مهم در این واقعه اینست که حسین با کفار نجنگید، بلکه مسلمانان با پسر پیغمبرشان جنگیدند، و او را کُشند! چرا چنین جنگی واقع شد بین اصحاب یک دین، آنهم بخاطر دین! آیا این مسئله عجیب نیست؟ پس این دین چه بود؟

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *