خانه / اسلايد / چه وقت ایمان در قلب وارد می شود؟/صفات مؤمنین

چه وقت ایمان در قلب وارد می شود؟/صفات مؤمنین

چه وقت ایمان در قلب وارد می شود؟
وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
( و اگر خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد ، چيزى از اعمالتان را نمى‏كاهد (پاداش شما را بطور کامل می دهد) زيرا خدا بسيار آمرزنده و مهربان است .
از علائم ایمان اطاعت از خدا و رسول خداست. بهر حال با استفاده از این آیات فرق بین مسلمین و مؤمنین معلوم شد. اگر کسی اقرار به شهادتین کند، در ظاهر مسلمان است و احکام مسلمانان بر او جاری میشود، یعنی بدن او پاک وجان و مالش محترم می باشد. و این کلاس اول اسلام است.
و باید مکتب اسلام و معالم دین را یاد بگیرد، وبانها عمل کند. و آنگاه که از اعتقادات ظاهری و لفظی فراتر رفته، و با دو بال علم و عمل این درخت اسلام را آبیاری کند، قلب او نورانی به نور ایمان می شود هرگاه ایمان دراعماق وجود او تاثیر کرد ، آنگاه در مدرسه ایمان به درجات بالا تری می رسد.
و از کلاس اول تا رسیدن به مرحله ولایت، و از علم الیقین به عین الیقین و حق الیقین، که مقام اولیای خداست ترقی می کند.
صفات مؤمنین:
از آنجا که دست یافتن بر این امر باطنی یعنی ایمان کار آسانی نیست ، در آیه دیگر به ذکر نشانه های ایمان می پردازد، نشانه هائی که به خوبی مؤمن را از مسلم، و صادق را از کاذب، جدا می سازد، می فرماید:
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ
( مؤمنان فقط كسانى‏اند كه به خدا و پيامبرش ايمان آورده‏اند ، آن گاه [در حقّانيّت آنچه به آن ايمان آورده‏اند] شك ننموده و با اموال و جان هايشان در راه خدا جهاد كرده‏اند ؛ اينان [در گفتار و كردار] اهل درستى و راستى‏اند .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *