خانه / اسلايد / معارف توحیدی، عرفان و موحد

معارف توحیدی، عرفان و موحد

معارف توحیدی، عرفان و موحد

خلاصه مطالب توحید در قرآن:
قبل از ورود به بحث جا دارد مطالبی درباره توحید مطرح شود.

از نظر قرآن، موحد کسی است که به یگانگی خداوند و تمام مراحل توحید اعتقاد داشته باشد؛ که در شعار کلمة طیبه «لا اله الا الله» خلاصه می شود، و این اعتقاد به طور اجمال باید در هر موحدی وجود داشته باشد.

هیچ معرفتی را یارای نیل به بلندای معارف توحیدی و عرفان صفات و اسماء الهی نیست. از این رو تمام تحریف های فکری و انحراف های عملی، پایه در بی معرفتی نسبت به توحید، و فرورفتگی در وادی سرگردانی شرک داشته و همان طور که تنها توحید سعادت آفرین است، تنها شرک شقاوت زاست و بدبختی به همراه دارد.

همان گونه که اصل وجود یگانه و هستی یکتای الهی مایه حیات و عامل قیام جهان و جهانیان است و همه هستی به خدای «حی و قیوم» تکیه و اعتماد دارد، تمام اندیشه های اصیل و افکار قویم، مرهون وابستگی و پیوستگی به اندیشه توحیدی است.

خداوند متعال هیچ کلامی را برتر از توحید نیافرید و هیچ سخنی را به عظمت و جلالت «لا اله الا الله» نیاورد، که رسول گرامی اسلام فرمود: «ما قلتُ و لا قال القائلون قبلی مثل قول «لا اله الا الله»

این کلام حکایت از کلام بی نظیر توحید دارد، که انسان با تسلیم قلب و تزکیه و با سلاح علم، ان‌شاء الله سعی کند به معرفت توحید به اندازه سعه وجودی خود نائل شود.

همچنین ببینید

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی…

🔸مکارم اخلاق🔸 ✅اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی بهتر است …

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *