خانه / اسلايد / بعضی می‌گویند شرط ظهور امام زمان «عجل‌الله‌ تعاليی فرجه‌ الشريف»، فراوانی ظلم و جور است بنابراین نباید با ظلم و جور برخورد کرد! آیا این نظریه صحیح است؟

بعضی می‌گویند شرط ظهور امام زمان «عجل‌الله‌ تعاليی فرجه‌ الشريف»، فراوانی ظلم و جور است بنابراین نباید با ظلم و جور برخورد کرد! آیا این نظریه صحیح است؟

#مسأله_انتظار

⁉️بعضی می‌گویند شرط ظهور امام زمان «عجل‌الله‌ تعاليی فرجه‌ الشريف»، فراوانی ظلم و جور است بنابراین نباید با ظلم و جور برخورد کرد! آیا این نظریه صحیح است؟

✍باید دقت داشته باشیم که هر برداشتی از آیات و روایات صحیح نیست، بلکه باید مطابق با اصول و قواعد قرآنی و حدیثی باشد.

🔸️درست است که در روایات فراوان آمده است که «امام مهدی «عجل‌ الله‌ تعالی فرجه‌ الشريف» زمین را پر از عدالت می‌کند، همان‌گونه که از ظلم و ستم پر شده باشد» ولی معنای این روایات سکوت کردن ما در برابر ظلم و ستم به بهانۀ فراهم کردن زمینۀ ظهور امام زمان «عجل‌ الله‌ تعالی‌فرجه‌ الشريف» نیست.

🔸️ زیرا در آیات و روایات، اصلی داریم به نام «امر به معروف و نهی از منکر» که این اصل مهم دینی برای همۀ زمان‌ها و مکان‌هاست و بنابراین دورۀ غیبت را هم شامل است.

🔸️امام خمینی (ره) فرمودند: الآن عالم پر از ظلم است، اگر ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم تکلیف‌مان است. ضرورت اسلام و قرآن [است] … باید چنین کنیم. اما چون نمی‌‌توانیم باید او بیاید، اما باید فراهم کنیم کار را… . [۱]

🔸️بنابراین هدف بزرگ امام مهدی «عجل‌ الله‌ تعالی‌فرجه‌ الشريف»، اجرای عدالت در همۀ زمین و برطرف کردن همۀ ظلم‌ها و بی‌عدالتی است و عقل و منطق و شرع می‌گوید که پیروان حضرت باید در مسیر هدف او حرکت کنند و در حد توان خود از رفع ظلم از محیط خود بکوشند، نه این‌که به ظلم و ستم دامن بزنند یا در مقابل آن سکوت کنند!!

📚 ۱. صحیفه امام، ج ۲، ص ۱۶ و ۱۷.

 

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *