خانه / اسلايد / صلابت و عظمت عقیلۀ بنی‌هاشم

صلابت و عظمت عقیلۀ بنی‌هاشم

✨﷽✨

✅صلابت و عظمت عقیلۀ بنی‌هاشم

🌸 ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها مبارک باد

✍ شهیده بنت‌الهدی صدر : سخن از زینب کبری سلام‌الله‌علیها دختر امیر‌مؤمنان علیه‌السلام و خواهر حسین علیه‌السلام است؛ آن سلالۀ خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و عقیلۀ بنی‌هاشم، شکوفۀ اهل‌بیت، گل خوشبوی خاندان نبوت آسمانی و شرارۀ درخت مبارکی که اصل و ریشه آن ثابت است و شاخسارش سر در آسمان دارد: زینب سلام‌الله‌علیها.

هم او که در گهوارۀ بهشتی فاطمه سلام‌الله‌علیها و دامان پرعطوفت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله رشد کرد و تربیت یافت و گویی از آغاز مهیا شده بود تا پرشورترین صفحات حماسه و جهاد زن مسلمان را رقم زند؛ چراکه از لحظۀ ولادت، «عاشورا» بر سرش سایه‌گستر شده بود. در صفحات کتاب‌های تاریخ و حتی در نوشته‌های شرق‌شناسانی چون رونالدسون در کتاب «عقیدۀ شیعه» و مانس در کتاب «فاطمه و دختران محمد» آمده است که خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آن نوزاد کوچک را به‌تنهایی «لشگری» استوار در برابر وقایع آینده به‌شمار می‌آوردند و از همان ابتدا او را برای رویارویی با حوادث بزرگ آماده و مهیا کردند.

هنگامی که امیرمؤمنان علیه‌السلام درباره نقش زینب در وقایع بزرگ آینده با او سخن گفت، زینب سلام‌الله‌علیها با صلابتی بی‌مانند به پدر عرضه داشت: «پدر جان از همه آنها باخبرم. مادرم مرا از آن آگاه ساخته است تا برای آن روزها آماده شوم».

شگفتا از صلابت و عظمت عقیلۀ بنی‌هاشم و شگفتا از ایمان و باوری که جان‌های باورمندان را طاقتی فراتر از تصور بشر عطا می‌کند… .

📚 بنت‌الهدی صدر، جایگاه زن در اسلام، ص۷۱ .

【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *