خانه / اسلايد / توجه به نکته ای جالب

توجه به نکته ای جالب

توجه به نکته ای جالب

[شیطان گفت ] سپس از پيش رو و پشت سر و از طرف راست و از جانب چپشان بر آنان مى‏تازم و [تا جايى آنان را دچار وسوسه و اغواگرى مى‏كنم كه] بيش‌ترشان را سپاس‏گزار نخواهى يافت.

چرا بالا و پایین را نگفت؟ چون کار شیطان، وسوسه‌انداختن در دل انسان است که به دل مربوط می‌شود. بالا و پایین را نگفت چون نمی تواند. بالا ارتباط با خداست و پایین از قلب دور است. البته خداوند، هم راه و هم رهبران را نشان داده است.

در حدیث امامان معصوم(ع) می فرمایند: «راه مستقیم، ما هستیم» یعنی نمونه عینی و عملی راه مستقیم و الگو برای قدم برداشتن در راه، رهبران آسمانی هستند.

آن‌ها در تمام مسائل زندگی اعم از کار، تفریح، تحصیل، تغذیه، تربیت فرزند و… نظر داده و ما را به میانه‌روی سفارش کرده اند. این آیه راه مستقیم را، راه کسانی معرفی می کند که مورد نعمت الهی واقع شده اند و عبارتند از: انبیاء و صدیقین، شهدا و صالحین.(سوره نساء آیه۶۹ و سوره مریم آيه۵۹)

وَلَهَدَيْنَاهُمْ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا ﴿٦٨﴾ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا ﴿٦٩﴾ ذَلِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ عَلِيمًا

[اگر دستورات خدا را اجرا می کردند] بى‏ترديد آنان را به راهى مستقيم راهنمايى مى‏كرديم.«۶۸» و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند، با كسانى هستند که خدا به آنان نعمت داده، از پيامبران و صدّيقان و شهيدان و شايستگان خواهند بود كه خدا به آنان نعمت [ايمان و اخلاق و عمل صالح] داده؛ و اينان نيكو رفيقانى هستند.

«۶۹» اين [رفاقت با آنان] بخشش و فضلى از سوى خداست، و [در استحقاق اين كرامت و فضل] كافى است كه خدا [به نيّات و اعمال مطيعان] داناست.۷۰

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *