خانه / اسلايد / یاران امام(عج) باید چنین باشند

یاران امام(عج) باید چنین باشند

یاران امام(عج) باید چنین باشند
پس یوسف برهان پروردگارش را دید و دامان پاکش را به گناه نیالود. همچنین در پایان آیه آمده است که یوسف از بندگان مخلَص خداوند بود و شیطان هرگز نمی تواند بندگان مخلَص را گمراهی نماید.
هرچند امامان و پیامبران معصومند و چنان مقام و مرتبه ای دارند که هرگز مرتکب گناه نمی شوند ولی ائمه اطهار(ع) به گونه ای هستند که گناه هم به سراغ ایشان نمی آید که خدایشان می فرماید:
إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا
(جز اين نيست كه همواره خدا مى‏خواهد هرگونه پليدى را از شما اهل بيت [كه به روايت شيعه و سنى محمّد، على، فاطمه، حسن و حسين عليهم‏السلام‏اند] برطرف نمايد، و شما را چنان كه شايسته است [از همه گناهان و معاصى] پاك و پاكيزه نگه دارد).
ما نیز می توانیم به ریسمان الهی یعنی اهل بیت(ع) چنگ زنیم و همچون الگو و اسوه خود اهل بیت(ع) باشیم. یاران امام عصر(عج) هم باید چنین باشند؛ به گونه ای که فکر و سخن و عمل ایشان چونان فکر و سخن و عمل امام باشد، مانند انعکاس نور خورشید در آینه.
آری! در زندگی ما هم حضرت بقیةالله الاعظم(عج) ناظر بر اعمال بندگان و شیعیان است و اگر ما خدای نکرده مرتکب گناه و خطایی شویم، مانند این است که او را آزرده ایم.
دوستان و پیروان و کسانی که می خواهند جزء یاران ایشان گردند، باید صفات یار بودن حضرت را در خود پیاده نمایند. و از لحاظ فکری و روحی به قدر توان خود را بالا ببرند تا شایستگی یاران آن حضرت را در خویش جمع کنند.
آشنایان ره عشق در این بحر عمیق غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده
خوب است بدانیم که انبیای الهی از مصدر نور حقیقت و ملکوت آفرینش خلق شده اند؛ زیرا اولین موجودی که خداوند متعال آفرید، حقیقت، روح و نور اسماءالله و اوصاف الهی یعنی اهل بیت(ع) بوده است.
این موجود هر چند نور و حقیقت چهارده نور مقدس می باشد، اما در حقیقت مصدر وحی و جایگاه رسالت و معدن رحمت و خزانه تمام علوم الهی است..(بسم الله الذی خلق النّور من النّور…).
خداوند باریتعالی نه موصوفی است که بتوان صفتی را به او نسبت داد و نه دارای روح می باشد، اما برای این که ما راه راست و الهی را بشناسیم و از این موجودات پیروی کنیم، همه موجودیت آن ها را به خود نسبت داده تا با معرفت به این بزرگواران دریابیم که این ها از جانب حضرت باریتعالی اِعمال قدرت می شوند و حتی انبیا نیز پرتوی از نور مقدس ایشان می باشند.
امام صادق(ع) می فرماید: «الحجة قبل الخلق و مع الخلق و بعد الخلق»(حجت-امام- قبل از خلق و با خلق بود و بعد از خلق نیز خواهد بود).

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *