خانه / اسلايد / قلب انسان؛ کانون نور الهی

قلب انسان؛ کانون نور الهی

قلب انسان؛ کانون نور الهی

زمانی که یوسف، سلاطین را شیفته خود و دین و آیین خویش می کند، می توان تصور نمود در هنگام ظهور مهدی موعود(عج) که معدن و مخزن الهی است با جهانیان چه ها خواهد کرد؛ چرا که او نور حق و حقیقت و فضیلت و مهر و عطوفت است؛
«و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین»

آن هنگام جهان و جهانیان یکپارچه و متحد گردیده و با پرتوگیری از نور حقیقت از ملک تا ملکوت به صورت یک جسم خواهند شد و امام عصر(عج) روح آن جسم خواهد بود.

در زمان ظهور عدالت، هر موجودی به مسؤولیت و وظیفه خویش عمل می‌کند؛ یعنی همان‌گونه که چشم وسیله بینایی روح و گوش وسیله شنوایی آن و…است، جهان آفرینش نیز این‌گونه خواهد شد و انسان تنها کار و مسؤولیتش عشق با خالق خویش خواهد بود و معنی واقعی «واصطنعتک لنفسی» متجلی خواهد شد و انسان در جهت رفاه حال خود از دیگر مخلوقات استفاده خواهد کرد.

خداوند متعال، انسان را برای خویش آفریده؛ یعنی کانون دل انسان با پرتوگیری از مصدر خدا در آفرینش(اهل بیت(ع)) سرشار از نور الهی می‌شود.

پس می توان گفت که خدای متعال انسان را برای زحمت و مشقت نیافریده بلکه برای بندگی و عشق با خویش او را خلق نموده است(و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون)

او همه چیز را در این جهان پهناور برای آسایش آدمی قرار داده تا در سایه این آرامش، در کمال بی نهایت به پرواز در آید؛ آن هم با روح و جسمی که خدا آن را به خودش نسبت می دهد و در حقیقت به او ارزش می نهد(نفخت فیه من روحی).
یوسف با جاذبه الهی‌اش مردم آن سرزمین را به سوی خدای یکتا فراخواند و همه را به دین اسلام مشرّف گرداند.

حال زمانی که خودِ حق و خودِ عقل بیاید، تمام عالم حتی اتم اتم آن به جهانی از عشق و نور الهی مبدّل خواهد شد، به گونه‌ای که غیر از نور خدا چیز دیگری نباشد.

خداوند متعال آیات و نشانه های بسیاری در سوره یوسف آورده است؛ اما برای کسانی‌که در جستجوی حق و حقیقتند:
«لقد کان فی یوسف و اخوته آیات للسائلین»

یوسف هرگز خواهان دوری از خانواده و دیار خویش نبود بلکه عمل زشت برادران او را به چنین سرنوشتی دچار ساخت. می توان گفت که اعمال ناپسند ما نیز امام عصر(عج) را از ما و سرزمین ما دور نگه داشته و او را در پس ابر غیبت نهاده است.

اما باید از یعقوب درس بگیریم و پیوسته برای رسیدن به یوسف زهرا(ع) تلاش کنیم و وجود نازنینش را از خدا بخواهیم و حکومت الهی آن امام موعود را انتظار کشیم؛ حکومتی جهانی که جهانیان از نظر ملکی و ملکوتی از این مصدر آفرینش بهره خواهند برد.
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد باقی همه بی حاصلی و بی‌خبری بود

در سال‌های قحطی، یوسف هر متاعی را که در ازای گندم گرفته بود به صاحبانش بازگردانید. در زمان ظهور حضرتش نیز این‌گونه خواهد بود و هر کس عبادتی کرده و یا در راه خدا انفاقی انجام داده که البته بر حسب وظیفه و تشریع بوده، خدای متعال بر حسب تکوین به انسان‌ها خواهد بخشید.

در زمان حکومت حضرت ولیعصر(عج) عدالت در همه جا حکمفرما و حکومت واحد جهانی در تمام دنیا برقرار می شود. امامان معصوم(ع) بازمی‌گردند و حکومت عدل الهی را برقرار خواهند کرد.

بارالها! رسولان و پیشوایان برحق دینت را از ما دریغ مدار و در چنین عصری که همه جا مملو از فساد و تباهی و استقرار استبداد و استکبار بر جهان است، منجی موعودت را برسان تا طعم شیرین و عادلانه حکومت الهی ات را بچشیم.

خدایا! تاکی صبر کنیم و شاهد برپایی ظلم و بیداد در جهان باشیم؟ تا کی کشته شدن مسلمانان و مظلومان را زیر چکمه های ننگین مستکبرین ببینیم؟

خدایا! تنها کسی که می تواند ما را زنده و روح دلگیر ما را غبارروبی کند، قطب عالم امکان حضرت مهدی(عج) می باشد. اوست که با آمدنش روح حیات را نه در کالبد ما بلکه در کالبد بی جان جهان و جهانیان می دمد.

بار الها! به حق روح عدالت، عدالت مجسمت را بر ما برسان و دل آن امام منتظر را با مژده آمدنش شاد و مسرور گردان.
دلم از سینه به تنگ است خدایا برهان هر کجا در قفسی مرغ گرفتاری هست
الحمدلله

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *