خانه / اسلايد / دومین تیر هجران بر قلب یعقوب

دومین تیر هجران بر قلب یعقوب

دومین تیر هجران بر قلب یعقوب

این آیات(۸۳ تا ۹۲) داستان گفتگوی پسران با پدر را بیان می کند، که بعد از بازگشت از سفر دوم خود، داستان بازداشت شدن برادر مادری یوسف را به پدر گفتند، و او دستور داد تا بار دیگر به مصر برگشته از یوسف و برادرش جستجو کنند، و در آخر یوسف خود را برای ایشان معرفی نمود.

قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ﴿٨٣﴾ وَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَى عَلَى يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ ﴿٨٤﴾ قَالُوا تَاللَّهِ تَفْتَأُ تَذْكُرُ يُوسُفَ حَتَّى تَكُونَ حَرَضًا أَوْ تَكُونَ مِنَ الْهَالِكِينَ ﴿٨٥﴾ قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٦﴾

[برادران پس از بازگشت به كنعان، ماجرا را براى پدر بيان كردند، يعقوب] گفت : [نه چنين است كه مى‏گوييد] بلكه نفوس شما كارى [زشت] را در نظرتان آراست [تا انجامش بر شما آسان شود] من بدون جزع و بي تابى شكيبايى مى‏ورزم، اميد است خدا همه آنان را پيش من آرد؛ زيرا او بى‏ترديد دانا و حكيم است.

و از آنان كناره گرفت و گفت: دريغا بر يوسف! و در حالى كه از غصّه لبريز بود دو چشمش از اندوه سپيد شد. گفتند : به خدا آن قدر از يوسف ياد مى‏كنى تا سخت ناتوان شوى يا جانت را از دست بدهى. گفت : شكايت اندوه شديد و غصه‏ام را فقط به خدا مى‏برم و از سوى خدا حقايقى را مى‏دانم كه شما نمى‏دانيد.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *