خانه / اسلايد / کجاست شفا دهنده دردها و رحمة للعالمین

کجاست شفا دهنده دردها و رحمة للعالمین

کجاست شفا دهنده دردها و رحمة للعالمین

هر چند اعمال تشریعی ما نمی تواند به تنهایی کلیدی برای فرج مقدس امام عصر(عج) باشد، اما موجب می شود که خداوند متعال بر ما منت گذارد و فرج مقدس حضرتش را به طور تکوینی به انجام رساند.
وقتی او بیاید، روح و فطرت همه انسان ها با پرتوگیری از عقل و وحی کامل می شود.

امام صادق(ع) فرمود:
اذا قام قائمنا وضع یده علی رؤوس العباد فجمع به عقولهم و اکمل به اخلاقهم و کملت به اخلامهم
هنگامی که قائم ما قیام کند، دستش(دست ولایت) را بر سر بندگان می‌گذارد و عقل و خرد و اخلاقشان را کامل می‌کند و به وسیله او مردم به رشد و کمال می رسند

به راستی که او رحمة للعالمین است. او شفادهنده دردها و رنج‌هاست. او طبیب حاذق ملکی و ملکوتی است (زیرا خود فرموده: «طبیب دوّارُ بطبّه» یعنی طبیبی که در پی افرادی است که از او داوری می خواهند)
در هنگام ظهور مقدس حضرت بقیةالله(عج)، ایشان ابتدا قلوب تمام انسان‌ها را شفا می‌بخشد و تمام آلودگی‌های ملکی و ملکوتی را نابود می‌سازد.

امام صادق(ع) فرمود:
زمانی که قائم ما قیام کند، خداوند متعال گوش و چشم شیعیان را در سراسر جهان یاری می دهد، به حدی که بین آن ها و قائم واسطه ای نباشد. او با آنان سخن می گوید؛ پس آن ها سخن او را می شنوند و در حالی که وجود مقدسش در مکان خود می باشد، او را می بینند.

از آن جا که وجود نازنین مهدی زهرا(ع) مصدر نعمت های ظاهری و باطنی الهی است، وقتی بیاید نعمت های زمینی و آسمانی بر همگان آشکار می شود و جهان یکپارچه به نور ملکوت مبدل می گردد.

او عقل ها را کامل می کند و عدالت را در سراسر گیتی حکمفرما و تمام نعمت ها و گنج های پنهان را بر همه آشکار می سازد.

پیامبر بزرگوار اسلام(ص) می فرماید:
ابشّرکم بالمهدی… یرضی عنه ساکن السّماء و ساکن الارض یقسّم المال صحاحاً

بشارت می دهم به شما حضرت مهدی(عج) را…آن کسی که تمام ساکنین آسمان و زمین از او راضی خواهند بود. او ثروت و اموال را به طور صحیح و عادلانه بین مردم تقسیم خواهد نمود

در چنین عصر پربرکتی منتظران جزء یاران و دوستان نزدیک آن امام عزیز قرار می گیرند و مسلمین عزت می یابند و دشمنان خوار و ذلیل می گردند. به راستی چه کسی خواهان چنین زندگی با شکوهی نیست؟

آری! یوسف که پرتوی از نور اوصاف امامان معصوم ما را دارا بود، چنین مقامی داشت و این گونه با گذشت و مهربانی با برادران رفتار نمود. او نه تنها درصدد انتقامجویی از آنان بر نیامد، بلکه آن ها را مایه افتخار و عزت خویش معرفی کرد و به گونه ای با آنان سخن گفت که گویی اصلاً گناهی در حق او مرتکب نشده اند. به راستی که اسلام چه دین زیبا و نیکویی است.

هنگامی که امام عصر(عج) از پس پرده غیبت بیرون آید، تمام مردم جهان را در هر دینی و مکتبی می پذیرد و روح و جانشان را مملو از انوار بیکران الهی می سازد. امام صادق(ع) در این زمینه فرمود:

اولین کاری که حضرت مهدی(عج) انجام می دهد، این است که منادی او(جبرائیل) در تمام دنیا ندا می دهد که هر کس از شیعیان ما قرضی دارد، بیاید و بگیرد. پس دیون تمام شیعیان را از خردل(کوچک ترین چیز) و قنطار(بزرگ ترین و بیش ترین مال) ادا می کند

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *