خانه / اسلايد / نکته ها در باره یوسف زهرا

نکته ها در باره یوسف زهرا

نکته ها در باره یوسف زهرا

هر چند عمل ما باعث طولانی شدن غیبت آن امام عزیز گشته است، لیکن او نیز چون یوسف که با شنیدن حال پدر و برادرانش اشک از دیدگان مبارکش جاری شد، نظاره گر اعمال ماست و بر تک تک رفتار ما إشراف دارد. پس چگونه ممکن است که دُرّ اشک از دیدگان نازنین امام عصر(عج) آن وجه الله فرو نریزد؟

متاسفانه اکنون می بینیم که چه اتهام‌های ناشایستی به آن امام همام نسبت داده و او را انسانی تندخو و مبارزه طلب معرفی نموده اند! اما نمی توان باور کرد وقتی شاگرد مکتب او چنین با مردم رفتار می نماید، چگونه مصدر رأفت و عطوفت با مسلمانان و پیروان سایر ادیان رفتار ناشایست خواهد داشت؟ تمام این خاندان معنای مهر و مهربانی اند.

چگونه می توان فراموش کرد گذشتِ جدّش حسین(ع) را در برابر حرّ و چگونه می توان یاد نکرد آن هنگام را که پدر بزرگوارش علی(ع) به رمیله فرمود:

یا رمیلة! ما من مؤمن و لا مؤمنة یمرض الا مرضنا لمرضه و لا حزن الا حزنا لحزنه و لا دعا الا آمنا بدعائه و لا سکت الا دعونا له و لا مؤمن و لا مؤمنة فی المشارق و المغارب الا و نحن معه

ای رمله! هیچ مرد و زن مؤمنی مریض نمی شود مگر آن که ما هم به خاطر او مریض می شویم،(هیچ مرد و زن مؤمنی) محزون نمی شود مگر آن که ما به حزن او محزون می شویم، (هیچ مرد و زن مؤمنی) دعا نمی کند مگر آن که ما آمین می گوییم،(هیچ مرد و زن مؤمنی) ساکت نمی نشیند مگر آن که ما در حقش دعا می کنیم و هیچ مرد و زن مؤمنی چه در مشرق و چه در مغرب عالم نیست مگر آن که ما با او هستیم

قرآن کریم می فرماید: فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ در تفسیر این آیه آمده است که منظور از وجه الله، اهل بیت(ع) می باشند. همان امامی که مصدر حقیقت تمام آفرینش است و رحمت خاص و عام، ظاهری و باطنی و ملکی و ملکوتی خویش را به جهانیان می بخشد.

همو که هر شب و روز و در مناجات با خدای یگانه پیوسته بندگان را دعا می کند؛ هر چند ما نجوای شیرین او را با خدا نمی بینیم و نمی شنویم.

وقتی او بیاید فطرت تغییرناپذیر انسان ها را بیدار می کند(لا تبدیل لخلق الله) و همگی موحّد و یکتاپرست می شوند. به امید روزی که این خورشید تابناک الهی از افق ملکوت و رحمت الهی بیرون آمده و هستی را یکپارچه مبدل به نور ملکوت و عشق به خالق بی همتا نماید و شیاطین و ظالمین را از صحنه روزگار محو و نابود سازد.
ای آشکار پنهان، برقع ز رُخ برافکن تا جلوه ات ببینم پنهان و آشکارا
الحمدلله

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *