خانه / اسلايد / قلب انسان مؤمن، جایگاه خدا و معرفت الهی‌ست

قلب انسان مؤمن، جایگاه خدا و معرفت الهی‌ست

قلب انسان مؤمن، جایگاه خدا و معرفت الهی‌ست

یوسف، پدر و برادران خویش را به مصر فراخواند تا آن ها در وفور نعمت به سر برند و زندگیشان شیرین شود. اما این درس بزرگی است که قرآن به ما می آموزد و به ما نیز وعده می دهد که روزی زندگی همه شیرین خواهد شد و همه در وفور نعمت های الهی به سر خواهیم برد اما باید دست طلب برداشته و چنین روزی را از خدا بخواهیم.

در زمان ظهور، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به کعبه تکیه زده و می فرماید: کجایند یاران من که خداوند آن ها را برای من ذخیره نموده؟ در این هنگام سیصد و سیزده یار ایشان در یک چشم به هم زدن نزد او حاضر می شوند.

آری! وقتی وجود نازنین یوسف زهرا(ع)، مهدی موعود(عج) ظهور کند، همه شیعیان بر تخت های عزت و سر بلندی می نشینند و در کنار آن چهارده نور مقدس الهی خواهند بود و از علوم بی نهایت و ملکوتی ایشان بهره مند خواهند گردید.

ما هرگز نباید فراموش کنیم که فقط قلب انسان مؤمن جایگاه خدا و معرفت الهی است و ظرف تمام آحاد(جماد، نبات، حیوان، ملک، جن و انس) این شایستگی را ندارد.

پس بیاییم با عمل و کردار خویش و با درخواست از خدای متعال، آن یوسف گمگشته مان را بخوانیم تا به وسیله او از این منجلاب ظلمت رهایی یابیم.

دلم در سینه به تنگ است خدایا برهان
هر کجا در قفسی مرغ گرفتاری هست

آیا می دانید اگر یکی از ملائکه کرّوبین اندکی از نور خود را به این جهان تجلی کند، دنیا پر از نور خواهد و آیا می دانید منبع این نور چه کسانی هستند؟ آری؛ مصدر و مخزن این نور همان شجره طیبه محمّدیه(ص) است که هر چه بود و هست و خواهد بود، از این تجلی می یابد. حال این ما هستیم که باید وجودمان را مبدّل به نور عرش الهی گردانیم.

آری! وقتی امام عصر(عج) ظهور کند و مردم چهره درخشان او را ببینند، با تعجب به یکدیگر می گویند ما قبلاً نیز ایشان را دیده ایم لیکن نشناخته ایم. اما ای عزیزان! اگر آن خورشید پرفروغ ولایت از پس ابر غیبت بیرون آید، جهان کنونی ما از نظر مُلکی و ملکوتی مبدّل به بهشت می گردد.

رسول خدا(ص) در این باره می فرماید:

تنعم امّتی فی زمن المهدی نعمة لم یتنعموا مثلها قطّ یرسل السّماء علیهم مدراراً و لا ندع الارض شیئاً من نباتها الاّ اخرجته و المال یومئذٍ کدس یقوم الرجل یقول یا مهدی اعطنی فیقول خذ

امت من در زمان حضرت مهدی(عج) آن‌چنان از نعمتهای الهی بهره مند می شوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است. آسمان باران رحمتش را به‌صورت سیل آسا برآن‌ها فرومی ریزد، زمین چیزی از گیاهانش را در خود باقی نمی گذارد و همه را می رویاند. در آن زمان ثروت بر روی هم انباشته می شود به‌طوری‌که هر کس بگوید: ای مهدی! به من عطا کن، می فرماید: (آن‌چه خواستی اعم از ملکی و ملکوتی) بگیر.

او می آید در حالی‌که وارث تمام انبیای الهی است. او با عصای موسی، انگشتر سلیمان، پیراهن یوسف و… می‌آید. او وسیله بینایی ماست، او مایه شفای دردها و آلام روحی و جسمی ماست. او خود شفاست و وجودش سرشار از برکات و موهبات الهی.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *