خانه / اسلايد / چند سؤال قابل تأمل

چند سؤال قابل تأمل

چند سؤال قابل تأمل

این مراحل از نظر بُعد زمانی چقدر طول کشید؟
انسان در هر مرحله ای چقدر توقف کرد؟ و این حالتهای انتقالی تحت چه عواملی بوجود آمد؟ از علم و دانش ما مخفی است و تنها خدا می داند و بس آنچه مسلم است اینکه تعبیرات مزبور بیانگر یک واقعیت است که با مسائل تربیتی انسان پیوند مهمی دارد، و آن اینکه ماده اولیه انسان بی ارزش و بی مقدار و از حقیرترین مواد روی زمین بوده،‌ اما خداوند بزرگ از چنین ماده بی ارزشی چنان مخلوق پر ارزشی ساخت که گُل سرسبد جهان آفرینش شد.

در ضمن اشاره به این معنی که ارزش واقعی انسان را همان «نفحه ربانی» «روح الهی» که در آیات دیگر قرآن مانند ۲۵ سوره حجر «فاذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین» آمده تشکیل می دهد، تا با شناخت این حقیقت راه تکامل خود را به خوبی دریابد، و بداند از کدامین مسیر باید برود تا ارزش واقعی خویشتن را در عالم هستی باز یابد.

*پس با اینکه نظر به شرافت انسان دارد که در اول سوره ، وی را در مرتبه دوم از مظاهر رحمت خود به شمار آورده، لکن در این جا در مقام قدرت نمائی ذات کبریائی خود بر آمده که انسانی که این قدر شریف است وجود جسمانی و طبیعی او از پست ترین مواد تهیه شده، که شالوده پدر او از گل خشک و پس از آن خلقت افراد بشر از (ماء مهین) آب پست منی بوجود آمده و آخر او جیفه مردار گندیده خواهد گردید.

و در بین شاهکار خلقت چه عجایب وجودی پدید گردانیده که بیشترین موجودات شرافت دارد. و امتیاز پیدا نموده بلکه از تمام موجودات وی را برتری داده به دلیل آنکه پس از خلقت آدم تماماً ملائک را مأمور گردانید که به آدم سجده کنند و اگر انسان افضل از تمام ملائکه نبود چگونه روا بود که ملائکه مقربین در پیشگاه او سجده که اظهار کوچکی و تواضع است بنماید

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *