خانه / اسلايد / خداوند متعال بی نیاز است

خداوند متعال بی نیاز است

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸خداوند متعال بی نیاز است و به عبادت ما انسانها نیاز ندارد بلکه ما هستیم که به عبادت خداوند متعال نیازمند هستیم. عبادت در واقع راه رسیدن به سعادت و کمال حقیقی و نزدیک شدن به خداوند متعال است.

🌸هدف از عبادت رسیدن به کمال، سعادت و تقرب به خداوند متعال است و این هدف زمانی حاصل می شود که انسان خدا را درست عبادت کند و با اخلاص و حضور قلب خداوند را پرستش کند.

🌸در این صورت است که عبادت او عبادت حقیقی خواهد بود و عبادت موجب رسیدن به کمال و سعادت حقیقی خواهد شد. اما اگر کسی عبادتش فقط صوری و ظاهری باشد و با اخلاص و حضور قلب خداوند را عبادت نکند عبادت او ارزش چندانی نخواهد داشت.

🌸پیامبر اعظم (ص) در این زمینه می فرماید: چه بسيار كسان كه هنگام شب براى نماز بر مى‏خيزند و از كار خود جز بيدارى ثمرى نمى‏برند و چه بسيار كسانى كه روزه مى‏گيرند و از روزه خويش جز گرسنگى و تشنگى سودى نمى‏برند.

(نهج الفصاحه، ص۲۴۵)

🌸از حدیث فوق استفاده می شود که بسیاری از عبادت کنندگان فقط به عبادت صوری و ظاهری اکتفا می کنند و فقط می خواهند رفع تکلیف کنند و عباداتشان با حضور قلب و با عشق نیست لذا اینگونه عبادات تغییری در اعمال، رفتار و افکار آنها ایجاد نمی نماید و موجب قرب آنان به خداوند نمی گردد.

 

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸عبادت حقیقی انسان را شارژ می کند و وقتی که انسان شارژ شد درست عمل می کند و ظایف خودش را به درستی انجام می دهد و رفتارهای او خداپسندانه می شود مانند باطری که وقتی درست شارژ شود خوب کار می کند.

🌸اما اگر عبادت حقیقی نبود و فقط ظاهری بود انسان شارژ نمی شود و لذا این عبادت تأثیر در اعمال و رفتارهای وی نخواهد داشت و انس بعد از عبادت باز سراغ گناه و معصیت خواهد رفت.

🌸به همین جهت است که قرآن کریم عبادت و نماز حقیقی را موجب اصلاح اعمال و رفتار و دوری از گناهان دانسته است و در این زمینه می فرماید: :” و نماز را بر پا دار که نماز(انسان را) از زشتیها و منکرات باز می دارد.” (عنکبوت/۴۵)

🌸براستی اگر عبادات همه و یا اکثر دینداران و مسلمانان، عبادات حقیقی و واقعی بود نه ظاهری، وضعیت جامعه بشری و کشورهای اسلامی بسیار متفاوت بود و بسیاری از این مشکلاتی که امروزه کشورهای اسلامی با آن مواجه هستند وجود نداشت اما…

 

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *