خانه / اسلايد / داستان کوتاه و آموزنده

داستان کوتاه و آموزنده

🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹

 

🌹يکى از علماء اسلام نقل می کند که روزى يک زن مسيحى با شوهرش پيش من آمد و گفت: من از اسلام مسائلى را فهميده ام و از دستورات و قوانين آن که مترقى است در شگفت و حيرتم و به آن علاقه مندم، ولى بخاطر يکى از دستورات آن یعنی حجاب، من هنوز به اسلام گرايش پيدا نکرده ام و اگر شما بتوانيد مرا قانع کنيد من مسلمان خواهم شد.

🌹گفتم: آيا شما تا بحال به بازار جواهر فروشى رفته ايد؟ گفت: آرى، گفتم: چرا جواهر فروشان ، طلا و سایر جواهرات گرانبهاى خود را در ويترين شيشه اى قرار داده و درب آنرا قفل ميکنند؟ گفت: بخاطر اينکه دست دزدان و خيانتکاران و سارقان به آنها نرسد.

🌹در اينجا آن عالم دينى اظهار داشت فلسفه حجاب نزد ما مسلمانها همين است که: زن گُلى خوشبو است، زن گوهر و ياقوت گرانبهاست.

🌹چون جنس لطيف زن هم مانند طلا و جواهرات است، بايد از دست خيانتکاران و دزدان عِفت و ناموس محافظت کرد، و از چشم تبهکاران و اهل فساد حفظ نمود، زيرا زن همانند مرواريد است که در صندوقچه صدف بايد پنهان گردد تا طعمه آنان نشود.

🌹تنها ساتر و نگهدارنده زن حجاب است و حجاب براى زنان مانند محفظه اى بر جواهرات است و اگر زنان نيز در پوشش نباشند، هميشه در معرض خطرات و تجاوزات قرار مى گيرند و به خاطر نشان دادن زيبائى ها پيوسته مورد آزار و تعدى مفسدين قرار می گیرند.

 

🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹

 

🌹یکی از حکمتهای مهم دستور حجاب در اسلام این است که زن از دست خيانتکاران و هوسبازان در امان باشد. زيرا بدنش پوشيده و زينتهايش مستور است و مردم از او چيزى نمى بينند و در او طمع نمى کنند و از او دورى مى جويند و نظرشان را جلب نمى کند، بلکه از او حساب مى برند و حيا مى کنند…

🌹پس از شنيدن اين مطلب، آن خانم مسيحى فکرى کرد و سپس با چهره اى درخشان گفت: من تا بحال اين گونه نشنيده بودم شما بسيار جالب بيان کردى، و اکنون اسلام را مي پذيرم بانوی مسيحى در همان جلسه ، شهادتين را بر زبان جارى کرد، و اسلام را پذيرفت.

🌹آری، حجاب مصونیت و زینت برای زنان مسلمان و مؤمنه است و اگر این زینت نباشد ممکن است هوسبازان و کسانی که دچار مرض شهوترانی و عیاشی هستند زنان را مورد اذیت و آزار قرار دهند.

🌹قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر (ص) و زنان مؤمنه می فرماید: پس به گونه‏اى هوس‏انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد!

(سوره احزاب، آیه ۳۲)

🌹از آیه فوق استفاده می شود که اولاً زنان نه تنها در پوشش حجاب و عفت داشته باشند بلکه در سخن گفتن با نامحرمان نیز عفت داشته باشند و به گونه ای صحبت نکنند که افراد هوسباز و سست ایمان را تحریک نمایند تا زنان را مورد اذیت و آزار قرار دهند. ثانیاً حجاب و عفت زنان به نفع خودشان است و موجب می گردد آن از شر مردان هوسباز مصون و در امان بمانند.

🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹

همچنین ببینید

عدد هفت در فرهنگ دین اسلام

  ج – عدد هفت در فرهنگ دین اسلام معادل عدد «هفت» در زبان عربی …

هفت طبقه ی آسمان

هفت طبقه ی آسمان در این زمینه آیات فراوانی در قرآن آمده که به آنها …

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت عدد هفت عددی است که شاید مثل همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *