خانه / اسلايد / معاد و روز قیامت

معاد و روز قیامت

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

 

🌺معاد و روز قیامت امر مسلم و حتمی الوقوع است که هیچ شکی در آن وجود ندارد. همچنانکه قرآن کریم در این زمینه می فرماید: و اينكه رستاخيز آمدنى است، و شكّى در آن نيست و خداوند تمام كسانى را كه در قبرها هستند زنده مى‏كند. (سوره حج، آیه ۷)

🌺اما برخی عوامل موجب می شود که عده ای از مردم معاد را انکار کنند. یکی از عوامل انکار معاد عدم تفکر و اندیشیدن صحیح است. تفکر و اندیشیدن صحیح کلید رفع بسیاری از مشکلات مادی و معنوی است.

🌺اگر انسان در باره امور معنوی و آیات و نشانه های عظمت الهی و… تفکر کند قطعاً به مسیر حق ایمان خواهد آورد و در مسیر الهی حرکت خواهد نمود و وعده های خداوند را تصدیق خواهد کرد.

🌺خداوند یکی از نشانه های مهم خردمندان حقیقی را تفکر در آفرینش ها و آیات و نشانه های الهی ذکر نموده است و در این زمینه می فرماید:

🌺”مسلماً در آفرينش آسمانها و زمين، و آمد و رفت شب و روز، نشانه‏ هاى (روشنى) براى خردمندان است. همانها كه خدا را در حال ايستاده و نشسته، و آن گاه كه بر پهلو خوابيده ‏اند، ياد مى‏كنند و در اسرار آفرينش آسمانها و زمين مى‏ انديشند (و مى‏گويند:) بار الها! اينها را بيهوده نيافريده ‏اى! منزهى تو! ما را از عذاب آتش، نگاه دار!”

(سوره آل عمران، آیات ۱۹۱-۱۹۰)

 

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

 

🌺از آیات فوق استفاده می گردد که اولاً یکی ویژگیهای خردمندان حقیقی این است که آنان همواره در آفرینش مخلوقات الهی تأمل می کنند و آنها را نشانه های عظمت خداوند تلقی می کنند. ثانیاً با تفکر در آفرینش های الهی تصدیق می کنند که خداوند حکیم هیچ مخلوقی را بیهوده نیافریده است و پی به حقانیت معاد و روز قیامت می برند.

🌺خداوند متعال در آیه دیگر یکی از علت های انکار معاد را عدم تفکر صحیح دانسته است و در این زمینه می فرماید: آيا آنان با خود نينديشيدند كه خداوند، آسمانها و زمين و آنچه را ميان آن دو است جز بحق و براى زمان معيّنى نيافريده است؟! ولى بسيارى از مردم (رستاخيز و) لقاى پروردگارشان را منكرند!

(سوره روم، آیه ۸)

🌺آیه فوق بیانگر آنست که بسیاری از مردم بخاطر عدم تفکر صحیح در آیات و نشانه های عظمت الهی و در آفرینش های خداوند و… معاد و روز قیامت را انکار می کنند.

🌺بنابراین، تفکر صحیح انسان را به هدفمند آفریده شدن انسانها و تمام مخلوقات و به تصدیق معاد و روز قیامت رهنمون می کند و عدم تفکر صحیح سبب می شود که انسان دچار غفلت گردد و معاد را مورد انکار قرار دهد.

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

همچنین ببینید

عدد هفت در فرهنگ دین اسلام

  ج – عدد هفت در فرهنگ دین اسلام معادل عدد «هفت» در زبان عربی …

هفت طبقه ی آسمان

هفت طبقه ی آسمان در این زمینه آیات فراوانی در قرآن آمده که به آنها …

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت عدد هفت عددی است که شاید مثل همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *