خانه / اسلايد / نماز

نماز

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸مردی نزد عابدی رفت و گفت ای عابد سوالی دارم، عابد گفت بگو. گفت: نماز خودم را شکستم. عابد گفت دلیلش چه بود؟ مردگفت: هنگام اقامه نماز دیدم دزدی کفش هایم را ربود و فرار کرد برآن شدم که نماز بشکنم و کفشم را از دزد بگیرم و حال میخواهم بدانم که کارم درست است یا نادرست؟

🌸عابد گفت: کفش تو چند درهم قیمت داشت؟ مردگفت: ۵درهم عابد گفت: اى مرد کار بجا و پسندیده ایی کرده ایی زیرا نمازی که تو میخواندی ۲ درهم هم نمی ارزید.

🌸آری؛ عبادت و نمازی که با حضور قلب انجام نشود و عبادت و نمازی که بخاطر مال دنیا رها شود، فایده چندانی ندارد. اگر کسی حقیقتاً ارزش عبادت و نماز را درک کند آنرا با تمام دنیا عوض نمی کند.

 

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸پیامبر اعظم (ص) نماز را محبوبترین و بهترین عمل نزد خداوند دانسته است و در این زمینه می فرماید: “دوست داشتنی ترین اعمال نزد خدواند عزّوجلّ نماز است و آن آخرین سفارش انبیای الهی است.”

(کافی، ج ۳، ص ۲۶۴)

🌸متأسفانه برخی از مؤمنین ارزش والای عبادت و نماز را به درستی درک نکرده اند. به همین جهت آنان بخاطر دنیا و مادیات و کارهای دنیوی براحتی عبادت و نماز را به تأخیر می اندازند و یا آنرا ترک می کنند و یا با سرعت و بدون حضور قلب آن را انجام می دهند که سریعتر به کارهای دنیوی خویش برسند.

🌸آنچه که برای انسان ماندگار است و بعد از مرگ دست انسان را می گیرد و به درد انسان می خورد عبادات و نمازها و کارهای نیک است و اموال و ثروت دنیا بعد از مرگ به درد انسان نخواهد خورد.

🌸پس تلاش کنیم عبادت و نماز را بخاطر کارهای دنیوی و مال و ثروت دنیا رها نکنیم و به آن بی توجهی ننماییم که در این صورت ضرر جبران ناپذیری نصیب ما خواهد شد.

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

همچنین ببینید

عدد هفت در فرهنگ دین اسلام

  ج – عدد هفت در فرهنگ دین اسلام معادل عدد «هفت» در زبان عربی …

هفت طبقه ی آسمان

هفت طبقه ی آسمان در این زمینه آیات فراوانی در قرآن آمده که به آنها …

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت

اسرار و عجایبی درباره ی عدد هفت عدد هفت عددی است که شاید مثل همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *