خانه / اسلايد / داستان کوتاه

داستان کوتاه

💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐

🍃مردی در کارخانه توزیع گوشت کار می کرد. یک روز که به تنهایی برای بازدید به سردخانه رفته بود، بعد از داخل شدن به سردخانه درب آن بسته شد و او در داخل سردخانه گیر افتاد و هیچ راه نجاتی نداشت.
🍃از آنجا که آخروقت کاری بود همه کارگرها رفته بودند و هیچ کسی نبود که او را نجات دهد. بعد از پنج ساعت مرد در حال مرگ بود که ناگهان نگهبان کارخانه در سردخانه را باز کرد و آن مرد را از مرگ نجات داد.
🍃مرد پس از بهوش آمدن و بهود یافتن حالش، از نگهبان پرسید که چطور شد به سردخانه آمدی؟ نگهبان جواب داد: من ۳۵ سال است که در این کارخانه کار می کنم و هر روز صدها کارگر به کارخانه می آیند و می روند ولی شما یکی از کارگرهای هستی که همیشه موقع ورود به من سلام می کنی و احوالم را می پرسی و موقع خروج نیز با من خدا حافظی می کنی و بعد خارج می شوی. خیلی از کارگرها اصلاً به من توجه نمی کنند.
🍃امروز نیز مانند روزهای قبل هنگام ورود به کارخانه به من سلام کردی و احوالم را پرسیدی اما موقع خروج متوجه شما نشدم و با من خدا حافظی نکردی گفتم شاید هنوز از کارخانه خارج نشدی لذا همه جا را گشتم اما شما را پیدا نکردم و به ذهنم رسید که در سردخانه را باز کنم و آنرا باز کردم که شما را در آنجا دیدم.

💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐

🍃آری؛ نیکی با دیگران و رفتار خوب با آنها ضمن اینکه ثواب عظیم اخروی را در پی دارد، در دنیا نیز موجب رفع بلاها و گرفتاری ها می گردد.
🍃گرچه پاداش اصلی کارهای نیک در عالم آخرت داده خواهد شد اما خداوند پاداش برخی از کارها و رفتارهای نیک را در دنیا نیز خواهد داد و نیکی نیکوکاران را با نیکی جبران خواهد نمود.
🍃قرآن کریم می فرماید: آيا جزاى نيكى جز نيكى است؟
(سوره رحمن، آیه ۶۰)
از آیه فوق استفاده می شود که اولاً نیکی دیگران را باید با نیکی جبران نمود. ثانیاً اگر کسی کار نیک انجام دهد یک روزی پاداش آنرا دریافت خواهد کرد و کار نیک وی هدر نخواهد رفت.
🍃تلاش کنیم از انجام کارهای نیک و رفتارهای مهربانانه و محبت آمیز با دیگران غافل نشویم و هر کار نیکی که می توانیم برای دیگران انجام دهیم و با دیگران با احترام و مهربانی رفتار کنیم تا محبوب خداوند شویم و خداوند عاشق ما شود زیرا خداوند عاشق بندگان نیکوکار است. کسی که خداوند عاشق او شود قطعاً سعادتمند خواهد شد و بهترین جایگاه را نزد خداوند خواهد داشت.
🍃قرآن کریم می فرماید: خداوند نيكوكاران را دوست مى‏دارد.
(سوره آل عمران، آیه ۱۴۸)
💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *