خانه / اسلايد / انتخاب راه صحیح

انتخاب راه صحیح

انتخاب راه صحیح

ما در زندگى با مذاهب و مكتب‌هاى مختلف بر خورد می کنیم ؛ که

هر كدام ما را به سوى خود دعوت مى‌كند، ولى از آنجا كه سرنوشت ما، خوشبختى و بدبختى ما، پيشرفت و عقب افتادگى ما، به بررسى و انتخاب بهترين راه بستگى دارد، خود را ناگزير مى بينيم كه در اين باره فكر كنيم، بلكه عقل و خرد، به ما مى‌گويد هر چه زودتر شروع به بررسى و مطالعه كنيم ، و با اطمينان خاطر راه درست را انتخاب كرده، راهى كه موجب سعادت و تكامل ما را در پی داشته باشد.

با توجه به حدیث حضرت رسول اکرم (ص) و آیات قرآن برای ما روشن شد که معرفت الله و معارف الهی بر هر فردی لازم است تا در اصول دین و معارف الهی با دلیل و برهان به یقین برسد.

 

چون خداوند وجود مطلق و حضور مطلق است پس از جانب او غيبتي و نقصي نيست ؛ لذا هر اندازه قلب انسان توجه بيشتري به خداوند داشته باشد، حق با جامعيتِ بيشتري ظهور مي کند، در آن حال ديگر از جمال حق متوجه حق نمي شود بلکه از حق متوجه جمال او مي گردد، و در آن شرايط است که به واقع مي توان با قلب خود خدای خود را تصديق کرد .

و اگر انسان خواست خدا را پيدا کند ابتدا بايد او را بشناسد و قلب او از طريق معرفتِ صحيح و طهارت و تزکيه، از غير خدا منصرف شود و در عالَمِ وجود هيچ چيزي را مستقل نبيند. لذا با خداوند خود آرام آرام آشناتر و خود را به قرب الهی نزدیک تر و قلب را طوري تربيت مي کند که لحظه ای غفلت نکند و با خدای خود و معبودش اُنس بگیرد و با یاد او به آرامش برسد.

از کجا شروع کنیم ؟

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *