خانه / اسلايد / علت اینکه برخی افراد در مسیر حق و طریق هدایت گام بر نمی دارند

علت اینکه برخی افراد در مسیر حق و طریق هدایت گام بر نمی دارند

🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

🍃علت اینکه برخی افراد در مسیر حق و طریق هدایت گام بر نمی دارند و تمایل به شنیدن سخنان حق و مطالب ارزشی را ندارند و… این استکه آنان در تاریکی فرورفته اند و کسی که در تاریکی قرار دارد حق و مسیر سعادت را نمی بیند تا حق را بپذیرد و در صراط مستقیم گام بردارد.
🍃یکی از عواملی که موجب فرورفتن انسان در تاریکی می گردد، عمل نکردن به دستورات الهی و ارتکاب گناه و معصیت است. اگر کسی به دستورات الهی عمل نکند و دچار گناه و معصیت شود و توبه نکند دچار تاریکی می شود و اگر گناهان زیاد شود و انسان غرق در گناه و معصیت گردد تاریکی شدید خواهد شد و انسان کاملاً در تاریکی فرو خواهد رفت و از دیدن و پذیرش حقایق محروم خواهد شد.
🍃قرآن کریم عمل نکردن به دستورات الهی و ارتکاب معصیت را سبب فرورفتن انسان در تاریکی تلقی نموده است و می فرماید: اگر (از اين دستورها) روى گردان شويد، جز اين انتظار میرود كه در زمين فساد و قطع پيوند خويشاوندى كنيد؟! آنها كسانى هستند كه خداوند از رحمت خويش دورشان ساخته، گوشهايشان را كر و چشمهايشان را كور كرده است.
(سوره محمد، آیات ۲۳-۲۲)
🍃از آیات فوق استفاده می گردد که عمل نکردن به دستورات خداوند موجب آلودگی انسان به گناهانی همچون فساد و قطع پیوند خویشاوندی و… می گردد و در نتیجه انسان در تاریکی ها فرو خواهد رفت به گونه ای که چشمان انسان حقایق را نمی بیند و گوش هایش از شنیدن حقایق محروم خواهد بود.

🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

🍃امام صادق (ع) نیز در حدیثی، گناه را موجب قرار گرفتن انسان در تاریکی دانسته است و می فرماید: “هرگاه كسى گناه كند نقطه اى سياه در دلش پيدا شود، اگر توبه كرد آن نقطه پاك شود، امّا اگر بر گناهش بيفزايد آن نقطه بزرگتر شود، تا جايى كه تمام دلش را فرو پوشد و از آن پس هرگز رستگار نشود.”
(کافی، ج ۲، ص۲۷۱)
🍃از حدیث فوق فهمیده می شود که گناه سبب ایجاد تاریکی در انسان می گردد و هرچه انسان گناهان بیشتری انجام دهد و توبه نکند تاریکی نیز افزون تر خواهد شد و اگر انسان غرق در گناه و معصیت شود در تاریکی شدید فرو خواهد رفت به گونه ای که هیچ نوری در او وجود نخواهد داشت لذا هیچوقت به مسیر حق برنخواهد گشت و هرگز به سعادت حقیقی نخواهد رسید.
🍃بنابراین، مراقب باشیم که آلوده به گناه و معصیت نشویم و اگر در اثر جهالت و وسوسه شیطان و… مرتکب گناه شدیم فوری توبه کنیم تا تاریکی های گناه روی هم انباشته نشود و از مسیر حق منحرف نشویم.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *