خانه / اسلايد / در این دنیا بسیاری از چیزها نیاز به آپدیت و بروز رسانی دارند

در این دنیا بسیاری از چیزها نیاز به آپدیت و بروز رسانی دارند

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸در این دنیا بسیاری از چیزها نیاز به آپدیت و بروز رسانی دارند و اگر بروزرسانی نشوند کارکرد شان ضعیف می شود و گاهی از کار می افتند. مثلاً اگر یک نرم افزار بعد از یک مدت آپدیت نشود کارکرد خوبی نخواهد داشت و یا از کار خواهد افتاد و…

🌸ایمان و باورهای راستین انسان که بزرگترین و مهمترین سرمایه انسان محسوب می شود نیز به مرور زمان ممکن است دچار کهنگی و ضعف گردد و نیاز به آپدیت و بروز رسانی داشته باشد.

🌸ایمان و باورهای راستین نقش مهمی در اصلاح اعمال و رفتارهای انسان دارد و انسان را به انجام اعمال نیک و اطاعت از دستورات الهی وادار می کند. هرچه ایمان قویتر باشد اطاعت پذیری از دستورات الهی نیز بیشتر خواهد بود و اگر ایمان بروز رسانی نشود دچار کهنگی و ضعف می گردد و لذا نمی تواند موجب اصلاح اعمال و رفتارهای انسان گردد.

🌸به همین جهت است که برخی از مؤمنین گاهی به دستورات خداوند عمل نمی کنند و به نماز کمتر اهمیت می دهند، گناه و معصیت می کنند و… اینها نشانه های ضعف و کهنگی ایمان می باشند و بیانگر آنست که ایمان آنان فرسوده و ضعیف شده است و بروز رسانی نشده است.

 

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸پیامبر اعظم (ص) می فرماید: ايمان شما چون لباسى كه به تن داريد كهنه مى‏شود از خدا بخواهيد كه ايمان را در دل شما تازه كند.

(نهج الفصاحه، ص۲۷۶)

🌸از حدیث فوق استفاده می شود که ایمان و باورهای راستین اگر آپدیت نشود دچار کهنگی و ضعف می گردد و لذا انسان باید از خداوند کمک بجوید تا ایمان راستین همواره بروز رسانی شود و حفظ گردد.

🌸عواملی وجود دارند که موجب می گردند ایمان دچار ضعف و کهنگی شود مثل حضور در مکانها و فضاهای آلوده و غیر سالم در فضای حقیقی و مجازی، آرزوهای طولانی، غفلت از خدا، غفلت از مرگ و عالم آخرت، گناه و معصیت و…

🌸اگر جلو کهنگی و آسیب زدگی ایمان گرفته نشود، ایمان بمرور از دل انسان کاملاً خارج می شود و انسان بی ایمان می شود و اسیر شیطان می گردد. برای اینکه ایمان ما دچار آسیب و یا کهنگی نشود باید ضمن پرهیز از حضور در فضاهای ناسالم، پرهیز از آرزوی های طولانی و ترک گناه، باید ایمان را همواره آپدیت کنیم.

🌸یاد خدا مهمترین راه برای آپدیت کردن ایمان راستین است و به همین جهت است که در متون دینی سفارش شده است که زیاد به یاد خدا باشیم و یکی از حکمت های اینکه نماز پنجگانه بر مسلمانان واجب شده است نیز همین است که همواره به یاد خدا باشیم تا ایمان راستین ما آپدیت شود.

🌸قرآن کریم می فرماید: مرا بپرست، و نماز را براى ياد من بپادار.

(سوره طه، آیه ۱۴)

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *