خانه / اسلايد / غسل توبه کن به نیت تطهیر روح و روان خود

غسل توبه کن به نیت تطهیر روح و روان خود

غسل توبه کن

به نیت تطهیر روح و روان خود

ماه رجب و شعبان و ماه مبارك رمضان، ماهاي نزول الطاف الهي است و ما به مهماني خاص خدا دعوت شده ايم ، و برای سير الي الله أماده مي شويم . براي ورود به اين مهماني معنوي بايد خود را تميز كنيم از هر پلیدی و هر گناهی توبه کنیم .

پس ای عزیز

به نیت تطهیر روح و روان خود با آب توبه تطهیر کن و با غسلی خودت را به این نیت بشوی که داری «نفست را از صفات رذیله و از هوی و هوس و آرزوهای دور و دراز می شویی» براي این که بتوانی از این سفرۀ معنوی الهی بهره مند شوی و از فیض و برکت این ماه ها و اسماء الله و الطاف الهي استفاده کنی.

چون بیماری که به مهمانی برود هر چند سفره رنگینی گسترده شده باشد او بخاطر مرضش نمی تواند از ان غذاها تناول کند. این مهمانی معنوی هم این گونه است ، باید خودت را از انواع امراض روحی مانند: «تکبر، غرور، خود خواهی و خودپسندی، و خود بزرگ بینی و کینه و بخل و…» خود را پاک کنی تا شفا یابی ، و قلبت را فقط برای خدا قرار دهی . باید عبد شوی ، و باید با «قلب سلیم» و با خشوع و بنده وار به این مهمانی وارد شوی.

زیرا امور دنیا دل های ما را خسته و مریض کرده و حجاب هاي ظلماني براين قلبها سايه افكنده ، و در اين ماه شريف فرصتي است براي رفع حجب و نورانيت قلبها ، كه بتوانيم از انوار دعاها براي نورانيت باطن و درون خويش بهره بيشتري ببريم .

الحمدلله

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *