خانه / اسلايد / توجه به اسماء الله

توجه به اسماء الله

توجه به اسماء الله

ای که برای هر خیری به او امید دارم و از خشمش در هر شری ایمنی جویم. ای که می دهد (عطای ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک.  ای که عطا کنی به هرکه از تو خواهد. ای که عطا کنی به کسی که از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روی نعمت بخشی و مهرورزی عطا کن به من به خاطر درخواستی که از تو کردم همه خوبی دنیا و همه خوبی و خیر آخرت را و بگردان از من به خاطر همان درخواستی که از تو کردم همه شر دنیا و شر آخرت را زیرا آنچه تو دهی چیزی کم ندارد (یا کم نیاید) و بیفزا بر من از فضلت ای کریم ای بزرگوار.

محاسن خود را در دست بگیر و بگو:

« یا ذَالْجَلالِ وَالاْکْرامِ یا ذَالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ یا ذَالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتی عَلَی النّارِ»

ای صاحب جلالت و بزرگواری ای صاحب نعمت و جود ای صاحب بخشش و عطا،  حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ. یا «يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ » آیا تا کنون در معنای این ذکر تفکر کرده ایم و در پی شناخت این ذکر بوده ایم ؟

قسمت آخر این دعا فراز کوچکی قرار دارد که همه شناخت و معارف و معرفت الله را در بردارد. «يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ » اى صاحب جلالت و كرامت در این جملات خدا را با تمام صفاتش می خواند.

من قصد وارد شدن به این قسمت را ندارم چرا که تمام معارف و اسماءالله که اجمالاً در دعای جوشن کبیر بیان شده ، در این دو کلمه نهفته است . البته قصد داشتم کمی شرح دهم اما چگونه می توان آب دریا را در لیوانی قرار داد .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *