خانه / اسلايد / داستان کوتاه و آموزنده

داستان کوتاه و آموزنده

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸خانمی سراغ دکتر رفت و گفت: نمی دانم چرا همیشه افسرده ام و خود را زنی بد بخت می دانم چه دارویی برایم سراغ داری آقای دکتر؟ دکتر قدری فکر کرد و سپس گفت: تنها راه علاج شما این است که پنج نفر از خوشبخت ترین مردم شهر را بشناسی و اینکه از زبان آنها بشنوی که خوشبخت هستند.

🌸زن رفت و پس از چند هفته به مطب دکتر برگشت، اما این بار اصلاً افسرده نبود. او به دکتر گفت: “برای پیدا کردن آن پنج نفر، به سراغ پنجاه نفر که فکر می کردم خوشبخت ترینها هستند رفتم اما وقتی شرح زندگی همه آنها را شنیدم فهمیدم که خودم از همه خوشبخت تر هستم.

🌸خوشبختی یک احساس است و لزوما با ثروت و مال اندوزی به دست نمی آید. خوشبختی رضایت از زندگی و شکرگزاری بابت داشته هاست نه افسوس بابت نداشته ها. خوشبخت واقعی کسی است که زندگی سرشار از معنویت دارد و حضور خدا در زندگی اش موج می زند و خداپسندانه زندگی میکند و همواره شکرگزار خداوند است.

🌸قرآن کریم می فرماید: آنها كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، پاكيزه‏ ترين (زندگى) نصيبشان است و بهترين سرانجامها. (سوره رعد، آیه۲۹)

 

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

 

🌸تلاش کنیم هیچ وقت باطن زندگی خویش را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنیم و حسرت داشته های دیگران را نخوریم بلکه قدر داشته های خودمان را بدانیم و همواره شکر گزار نعمت های بی کران الهی باشیم.

🌸پیامبر اعظم ص می فرماید: هرگز به آن چه در دست دیگران است، چشم ندوزید (و زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید) زیرا اندوه انسان طولانی خواهد شد و حسرت وی پایان نمی پذیرد و نعمت هایی که خداوند در اختیارش قرار داده کوچک می شمارد و در نتیجه شکر و سپاس او اندک خواهد شد. پس همواره در زندگی ات به پایین تر از خود بنگر.

(عيون الحكم و المواعظ، ص ۵۲۰)

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *