خانه / اسلايد / اعمال سازنده شخصیت

اعمال سازنده شخصیت

اعمال سازنده شخصیت

همه اعمال هر کدام اثری دارد . پس در اثر تکرار اعمال منبعث از افکار که منبعث از عقیده است شخصیت انسان تشکیل می شود . حالا این شخصیت را تو میسازی با اعمال خود که از عقیده تو منبعث شده است.
شخصیت تو همان باطن تو است که تو خود ساخته ای ، حالا وقتی از دنیا منقطع شدی در باطن دنیا باطن تو ظاهر می شود ، و گاهی یکمرتبه آدمی خود را حیوان می بیند.
«در برزخ که باطن دنیاست ، باطن انسان ظهور می کند».
عرفاء این علوم و این خبرها را می دانند و عقیده راسخ به خدا دارند نه فقط علم، بلکه همه چیز را از خدا می دانند و امیدشان هم به خداست و در زندگی خود این عقیده را بالفعل در می آورند.
پس انسان در حقیقت عقیده خود را در عمل ظاهر می کند. عقیده باطن عمل باطل را به همراه دارد.عقیده صحیح عمل صحیح را بوجود می آورد. یعنی آن عقیده باطنی ظاهر می شود همان که خودت آنرا کسب کرده و بر آن عمل کردی و شخصیت خود را ساخته ای .
همان صحیفه وجودت که با عقیده و عمل خودت بوجود آورده ای . نمی شود تغییرش داد چون آنجا هر چه کاشته ای رشد می کند و آثاری دارد. حالا می گوئیم صحیفه وجودت را با زیبایی ها پر کن .

آیا حقیقت خود را می دانی؟

اگر حقیقت خودت را بدانی و اینکه کی هستی ؟ حالا آیا خدایی است یا نه !؟ در هر چه شک کنی ، ولی در چیزی که شک نداری خودت هستی ، اگر در خود کمی تفکر کنی و تدبر نمایی می گویی من کامل نیستم ، هر چه دلم میخواهد ندارم پس کامل نیستم، من ناقصم پس باید کمالی باشد.

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *