خانه / اسلايد / تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت

تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت

تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت

به حول و قوه الهی مجموعه دروس تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت را آغاز میکنیم .
مقدمه

بسم الله الرحمن الرحیم

سالهاست که با توفیق الهی مشغول تدریس معارف الهی و مسأله ولایت و مهدویت هستم خواستم که موضوع مهدویت را از بُعد اعتقادی ، به صورت یک کتاب جامع جمع آوری کنم.

و دوست داشتم یک دوره دروس عقاید، از هدف خلقت ، و تکامل معنوی بشر در حکومت جهانی مهدویت آل محمد (عج) با زبانی ساده و رسا برای فرزندان معنوی خود بیادگار بگذارم.

این مطالب در چند سطح تدریس و اکنون بعضی از مطالب بصورت کتاب حاضر تنظیم می شود. باشد که مورد قبول حق و عنایت اهل بیت علیهم السلام و حضرت حجه بن الحسن (عج) قرار گیرد و مرا در این هدف یاری فرمایند، و نوری در تاریکی قبر و توشه ای برای روزی که لا ینفع مال و لا بنون قرار گیرد.

بحث این کتاب ، پیرامون دعای غیبت است و اینکه برای معرفت امام زمان روحی لمقدمه فداء باید شناختی به معرفت الله و هدف خلقت داشت. زیرا تا هدف خلقت و بعثت انبیاء و مسأله ولایت فهمیده نشود ، معرفت امام زمان (عج) و حکومت جهانی مهدویت بخوبی روشن نخواهد شد.

لذا این بحث بر اساس دعای غیبت بیان می شود زیرا که به ما دستور داده شده كه در زمان غيبت اين دعا (دعاي زمان غيبت) را بخوانيم در اين دعا از خداي خود تقاضا مي كنيم و مي گوئیم :

أَللّهمَّ عرِّفْنِي نَفْسَكَ، فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ، أَللّهمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ، أَللّهمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي، أَللّهمَّ لاَ تُمِتْنِي مِيتَةً جَاهِلِيَّةً .

سؤال : چه ارتباطی بین معرفت الله و معرفت رسول الله و معرفت خلیفه الله است و چرا عدم شناخت حقیقت حجت خدا و امام زمان سبب ضلالت و مردن به مرگ جاهلیت می شود؟. این دعا ، معرفت امام زمان را نتیجه معارفی عمیق تر می داند. که این دعا بیانگر این معارف است که مانند فرمول ریاضی به هم مرتبط هستند.
خلاصه این کتاب ، ضمن اینکه عقاید پنج گانه را به زبان ساده بیان می کند ، به هدف خلقت و حکومت جهانی با گسترش عدل الهی برهبری انسان کامل اشاره دارد.

و آنرا برای عموم جوانان عزیز مفید می دانم . امیدوارم مورد توفیق الهی و قبول حق تعالی قرار گیرد، و موجب توجه و عنایت امام زمان (عج) گردد .

البته بال ملخی در محضر سلیمان بردن است . اما به امید اینکه توانسته باشم ارادت خود را به امام زمانم ابراز کنم و قدمی در راه شناخت او برداشته باشم ، بلکه توفیق یابم که جزء منتظرین حقیقی او باشم. و ما توفیقی الا بالله العلی و العظیم . اللهم کن لولیک الفرج .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *