خانه / اسلايد / یکی از مهمترین علت اینکه برخی افراد حق را نمی پذیرند

یکی از مهمترین علت اینکه برخی افراد حق را نمی پذیرند

✅یکی از مهمترین علت اینکه برخی افراد حق را نمی پذیرند و از #ایمان_آوردن به مسیر حق و ارزشهای الهی خودداری میکنند این استکه آنان در تاریکی فرورفته اند و کسی که در تاریکی فرورفته است حق و ارزشهای الهی را نمی بیند تا پذیرای آن شود.

✅یکی از عوامل فرورفتن انسان در #تاریکی و عدم تشخیص مسیر حق تکذیب آیات الهی است. کسی که حق، آیات الهی و ارزشهای راستین را مورد انکار قرار میدهد و از پذیرش آنها اجتناب میکند در تاریکی فرو خواهد رفت و لذا حق را تشخیص نمی دهد و هدایت پذیر نخواهد بود.

✅قرآن کریم در این زمینه می فرماید: آنها كه آيات ما را تكذيب كردند كر و لال در تاريكيها قرار دارند.

(سوره انعام، آیه ۳۹)

✅از آیه فوق استفاده می شود که تکذیب #آیات_الهی و انکار ارزشهای دینی سبب می شود که انسان در تاریکی ها فرو رود و نتواند حق را تشخیص دهدو لذا هدایت پذیر نخواهد بود.

در آیه دیگر در باره قوم حضرت نوح (ع) می فرماید:

✅اما سرانجام او (نوح) را تكذيب كردند و ما او و كسانى را كه با وى در كشتى بودند رهايى بخشيديم و آنها كه آيات ما را تكذيب كردند غرق نموديم چه اينكه آنها جمعيتى نابينا (و كور دل) بودند.

(سوره اعراف، آیه ۶۴)

✅آیه فوق بیانگر آنستکه #تکذیب_آیات_الهی و تکذیب پیامبران و ارزشهای راستین سبب کور شدن انسان و فرورفتن انسان در تاریکی می گردد به گونه ای که انسان نمی تواند حق را ببیند و یا تشخیص دهد و بپذیرد و در نتیجه انسان از مسیر حق و سعادت حقیقی محروم می شود و گرفتار عذاب الهی خواهد شد.

✅نتیجه حتمی تکذیب آیات الهی و فرورفتن در تاریکی عذاب جهنم است زیرا کسی که در تاریکی قرار دارد و هیچ جا را نمی بیند نمی تواند در مسیر حق حرکت کند بلکه در مسیر انحراف حرکت خواهد کرد و انتهای مسیر انحراف جهنم است.

✅قرآن کریم در این زمینه می فرماید: كسانى كه كافر شدند و آيات ما را تكذيب كردند عذاب خواركننده ‏اى براى آنها است.

(سوره حج، آیه ۵۷)

✅بنابراین، تکذیب آیات الهی و ارزشهای دینی انسان را در تاریکی فرو می برد به گونه ای که دیگر انسان حق را نمی بیند و نمی پذیرد. برعکسش نیز صادق است یعنی وقتی که انسان در تاریکی فرورفت براحتی آیات الهی و ارزشهای دینی و دستورات الهی را مورد انکار قرار داده و تکذیب می کند.

✅به عبارت دیگر تکذیب برخی از آیات و #ارزشهای_الهی موجب می گردد که انسان در تاریکی فرو رود و وقتی که تاریکی شدت یافت و انسان در تاریکی شدید فرو رفت در اینصورت حق و ارزشهای الهی را نمی بیند و لذا به آسانی تمام ارزشهای دینی را مورد انکار قرار می دهد و تکذیب می کند.

✅✅✅✅

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *