خانه / اسلايد / اصالت با معرفت است

اصالت با معرفت است

اصالت با معرفت است

قرآن می فرماید : « واعبد ربک حتی تأتیک الیقین» ، پس عمل زمینه شکوفائی یقین است “عمل به منزله گردگیری آینه جان است ، انسان با عمل و تهذیب نفس تلاش می کند آینه جان خود را از غبار زدوده و شفاف سازد ، تا خدا که نور آسمانها و زمین است در آن جان بتابد. (القلب عرش الرحمن) .«یقین» نعمت عظمای حق است .

وقتی انسان به مرحله یقین رسید ، می بیند حد و مرزی برای او نیست. و الاّ عمل مقدارش محدود است و به تعبیر قرآن توان آنرا را ندارد که به لقاء حق برسد . منتها زمینه ساز صعود معرفت است و کلمه طیبه.ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ ۚ (حقایقِ پاک [چون عقاید درست و اندیشه های صحیح و سخنان استوار] به سوی خداوند بالا می رود، و [این] عمل شایسته [است که آن] را بالا می برد .

پس اصالت از آن جان است و معرفت و خُلق و عمل در طول یکدیگرند . و خُلق و عمل برای شفاف شدن جان است ، تا سالک بتواند به خدای سبحان عرض کند”

« الهی هب لی کمال الانقطاع الیک» (پروردگارا انقطاع بدرگاهت را بمن ببخش)

 

آفرینش برای دانستن قدرت خدا

اینجا جای پرسش است که پس خلق اشیاء برای چیست ؟ با آن عظمت دستگاه خلقت این منظومه شمسی و آنچه در بر دارد برای چه ؟ این پرسشی است عاقلانه که هر کس باید متوجه شود و پاسخش را نیز بفهمد که مقصود از ایجاد چیست؟

عقلاً باید شخص بداند که آمدنش در اين دنيا برای چيست، و کجا باید برود ؟ آیا بمرگ نیست می شود ؟ یا مرگ تبدیل منزل است ؟ بدبخت آنهایی که بحال جهل و کوری از این عالم بروند

پاسخ این سؤال باید از راه وحی داده شود، از لسان قرآن و اهلبیت (ع) جوابش را بگیریم. این گردش عظیم آفرینش برای نمایش قدرت بی نهایت است ، خلق کرد انسان را، و ادراک نیز باو داد آنگاه قدرتش را به بشر نشان داد .

 

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *