خانه / اسلايد / هدف رسیدن به کمال مطلق

هدف رسیدن به کمال مطلق

هدف رسیدن به کمال مطلق

همه موجودات عالم از جمله انسان در کاروان هستی بسوی هدفی معین و متعالی در حرکتند .در آفرینش هر موجودی نیز هدفی نهفته است و همه موجودات بسوی آن هدف و کمال لایق خود در حرکتند. مثلا یک درخت کمال او در ثمره و میوه آنست . ولی مقصد نهایی بشر رسیدن به کمال مطلق است ؛ و تنها انسان است که هدفی فراتر از طبیعت و عالم طبیعت دارد ، و در نهاد او استعداد کمال بی نهایت نهفته است که پیامبران آمده اند که این دفائن را شکوفا کنند .

خداوند متعال هدف خلقت را عبادت بیان فرموده اند و آن هم بدون معرفت امکان پذیر نیست پس می توان نتیجه گرفت که هدف، معرفت به وجود مطلق و کمال مطلق است. و انسان با عبادت خالصانه و آگاهانه موحدی گردد که وجودش خالص برای خدا باشد. و در نهایت رسیدن به کمال حقیقی و لذت و سعادت ابدی و رسیدن به قرب الهی و کمال مطلق ، بلکه رسیدن قطره به دریای معرفت و یافتن حقیقت مطلق.

آنگاه که به فنای افعالی و صفاتی و ذاتی ، و لقاء الله برسد که بنده ای مستغرق در عشق به ذات حق شود که برای خود هیچ استقلال و تآثیری نبیند . و در نهایت و قیامت، هر انسانی باندازه اعمال و ملکات خود در دنیا، به درجاتی از کمال و معرفت و قرب الهی میرسد».

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *