خانه / اسلايد / و اما وظیفه امت در قبال رسول خدا

و اما وظیفه امت در قبال رسول خدا

 

و اما وظیفه امت در قبال رسول خدا

۱ – ایمان و اطاعت: گاهی می‌پرسند این حکم دین کجای قرآن است. وقتی خدا در قرآن گفته: «ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ» هرچه رسول برای شما آورده بگیرید و هرچه را نهی کرده، انجام ندهید: «وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» ، پس سخن پیامبر سخن خداست.

۲ – یاری پیامبر: «یَنْصُرُونَ‌الله وَ رَسُولَهُ» پیغمبر را باید یاری کرد. ایمان خالی فایده ندارد.

۳ – دفاع از پیغمبر(ص): «تُعَزِّرُوهُ» خدا از پیغمبر دفاع می‌کند. به پیغمبر مجنون گفتند. خدا گفت: «وَ ما صاحِبُکُمْ بِمَجْنُونٍ» به پیغمبر گفتند: ابتر! خدا فرمود: «إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ» معنای آزادی این نیست که کسی به پیامبر جسارت کند. قرآن به ما گفته: به بت پرست‌ها جسارت نکنید. «لاتَسُبُّوا» .

۴ – احترام پیامبر، «تُوَقِّرُوه‏» خدا به پیغمبرش احترام می‌گذارد: «یا أَیُّهَا النَّبِی‏»، «یا أَیُّهَا الرَّسُول‏» (مائده/۴۱) دو جای قرآن می‌گوید: فقط به‌خاطر گل روی تو این کار را کردم. قبله را عوض کردم، «فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها» که تو راضی باشی. «وَلَسَوْفَ یُعْطیکَ رَبُّکَ فَتَرْضی‏» مقامی به تو می‌دهم، شفاعت کنی که تو راضی باشی.

۵ – بیعت کردن: «إِنَّ الَّذینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ‌الله» کسانی که با پیغمبر بیعت می‌کنند، با خدا بیعت می‌کنند. حضرت مهدی(عج) به شیعه پیغام داد: زمانی که دست شما به امام نمی‌رسد، سراغ مجتهد عادل بی‌هوس، مجتهد جامع‌الشرایط بروید.

۶ – الگوگیری: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ‌الله أُسْوَة حَسَنَه» اسوه بودنش زمان بردار هم نیست. در هر موضوع خاص هم اسوه است…خود را به فضایل اسلام مزین کنیم و از این راه اسلام را به جهانیان معرفی کنیم . به امید آن روزی که پرده از چهره اسلام حقیقی برافراشته شود و اسلام حقیقی به جهانیان نشان داده شود و در عالم فقط یک پرچم و آن لوای «لا اله الا الله محمد رسول الله» برافراشته شود و دنیا پر از عدل و آرامش شود .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *