خانه / اسلايد / نکته ها

نکته ها

چه گروهایی دارای این توانایی هستند

۱ـ انبیاء (اعجاز)

۲ـ اولیاء (کرامات)

۳ـ جن (اجنه در بعضی امور قدرت بیشتری دارند از انسان).

۴ـ آنان که ارتباط با جن دارند (سحر) از قدرت اجنه استفاده می کنند ، مثلا تصرف در بعضی اشیاء، با چشم و یا…

آوردن عرش ملکه سبا

قرآن، و حضرت سلیمان و تخت بلقیس و بیان قدرت خدادادنی به بعضی از بندگان…

[سليمان] گفت : اى سران و اشراف ! كدام يك از شما تخت او را پيش از آنكه همگى به حالت تسليم نزد من آيند ، برايم مى‏آورد ؟ قَالَ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَنْ يَأْتُونِي مُسْلِمِينَ ﴿٣٨﴾ يكى از جنّيان كاردان و تيزهوش گفت : من آن را پيش از آنكه از مسند خود برخيزى نزد تو مى‏آورم ، و من بر اين [كار] توانا و امينم . قَالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقَامِكَ ۖ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ ، و اما : قَالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ ۚ كسى كه دانشى از كتاب [لوح محفوظ] نزد او بود گفت : من آن را پيش از آنكه پلك ديده‏ات به هم بخورد نزد تو مى‏آورم . [و آن را در همان لحظه آورد] و او آصف بن برخیا بود كه علمی از کتاب داشت (کمی از علم کتاب داشت).

 

نکته ها

عفریت من الجن مثلاً در عرض دو ثانیه ، می گوید : قبل از اینکه بلند شوی. اما آصف بن برخیا که بخشی از کتاب را داشت میگوید: قبل از اینکه پلک بزنی عرش را می آورم. اولیاء الهی گر چه پیامبر نباشند (باندازه سعه وجودیشان علم کتاب و علم الهی دارند.

«حالا اگر کسی باشد که همه علم کتاب را داشته باشد چه قدرتی دارد؟» قران او را هم معرفی می کند ؛ و در قرآن خداوند به رسول اکرم (ع) می فرماید:

“وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ”

(كافران مى‏گويند : تو فرستاده [خدا] نيستى . بگو : كافى است كه خدا [با آيات حكيمانه قرآنش] و كسى [چون اميرالمؤمنين على بن ابى‏طالب عليه‏السلام] كه دانش كتاب نزد اوست ، ميان من و شما [نسبت به پيامبرى‏ام] گواه باشند ) .

آصف یکی از اولیاء خدا بود آن قدرت را داشت پس انسان کامل و «ولیّ خدا» قدرتش چگونه و در چه حد است؟ مسلما خیلی بالاتر. لذا انسان کامل که مظهر علم و قدرت و صفات الله است باذن خدا ولایت تکوینی و قدرت تصرف در کائنات را دارد و ما با استفاده از آیات قرآن این مقام را برای اهل بیت (ع) قائلیم گر چه درکش برای خیلی ها آسان نیست!!!.

قرآن می فرمايد: فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ قَالَ هَٰذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ ۖ وَمَنْ شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَرِيمٌ چون سليمان تخت را نزد خود پابرجا ديد ، گفت : اين از فضل و احسان پروردگار من است ، تا مرا بيازمايد كه آيا سپاس گزارم يا بنده‏اى ناسپاسم ؟ و هر كس كه سپاس گزارى كند ، به سود خود سپاس گزارى مى‏كند و هر كس ناسپاسى ورزد ، [زيانى به خدا نمى‏رساند] ؛ زيرا پروردگارم بى‏نياز و كريم است .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *