خانه / اسلايد / دعای غیبت 

دعای غیبت 

 

ولایت و امامت تداوم رسالت (ولایت خاصه )

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى

خدايا حجّتت را به من بشناسان، زيرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دين خود گمراه مى شوم.

دعای غیبت

مطالب ما راجع به دعای زمان غیبت بود این دعا که از جانب امام زمان عج بما رسیده که سفارش شده در زمان غیبت خوانده شود . نکاتی عرفانی در این دعا است که نمیشود آنرا نادیده گرفت و ما را الزام میکند باینکه برای کسب معارف الهی کوشش کنیم و وقت بگذاریم وگر نه به مرگ جاهلیت خواهیم مُرد؛ با مطالبی که بیان شد، فهمیدن معانی عمیق در این دعا آسان تر خواهد شد. و اکنون به ارتباط توحید با معرفت امام و مرگ جاهلیت اشاره می شود.

دانستیم که ، اصل معارف و دانستنی ها اینست : دانستن توحيد و وحدت حق و أصول اعتقادات ، و اينكه بدانيم : تمام عالم را توحید و وحدت حق فراگرفته و کثرات، ظاهر و پوسته حقیقتند، ما آن پوسته را می بینیم و اهل معرفت وحدت آن را می نگرند. آخرین منزل و غایت آمال عارفین توحید است، و پس از توحید مهم ترین مسئله عرفان، انسان شناسی و شناخت موحد حقیقی است.

در قرآن و روایات از جایگاهی رفیع برای انسان، خصوصاًانسان کامل و موحد حقیقی سخن رفته است. در رأس این مقامات، قرآن به خلافت، ولایت، مظهریت اسماء و پذیرش امانت الهی اشاره شده است. و احادیث معصومین (ع) که شرح و تفسیر قرآن است نیز بطور عمیق به این مقامات پرداخته است. و در زیارت جامعه کبیره به مقام والای اهل بیت (ع) اشاره شده است. در رأس قله انسانیت و توحید، اهل بیت (ع) و در زمان ما ولی عصر (عج) بر فراز این قلعه ایستاده است.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *