خانه / اسلايد / ویژگیهای عصر جاهلی

ویژگیهای عصر جاهلی

ویژگیهای عصر جاهلی

باید ديد مشكل عصر جاهلیت چه بود؟

بت پرستی بود و عدم اعتقاد به توحید ، اعتقاد داشتند به خالق ، اما در ربوبیت خداي يگانه و توحید شرک داشتند. پس شرک در ذات خدا نداشتند. ولي در اعتقاد توحيدي مشکل داشتند. خداوند وقتی میخواهد قومی را سرزنش کند آنها را به جاهلیت نسبت میدهد.

در قرآن میفرماید: “یظنون بالله غیر الحق ظن الجاهلیه” اینها به خدا ظن میکنند آن تصوری که دارند حقیقت نیست. لذا باید با دلیل و برهان حق را شناخت، حتی اگر فردي مدارک عالی تحصيلي داشته باشد ولی تصور او از خدا و اعتقادات او از روی تحقیق و يقين نباشد بازهم ظن جاهلیت میشود ، پس این ایه میگوید به خداوند مانند مردم جاهلیت گمان باطل میبرند. یک مسئله که هست زمان جاهلیت فقط حجاز نبود بلکه بشریت در یک نوع جهل به سر میبرد منتهی در عربستان از همه لحاظ جهل بود وقتی که انسان خدا را نشناسد یعنی جهل ، لذا جاهل و نادان است .

پس شناخت امام چه سرّی و خاصیتي دارد که جهل به آن خروج از دین است ؟ . با صراحت میگویند عدم شناخت امام منجر به کفر و خروج از دین است چون امام پرچم دار توحید است و هرکس که به او نپیوندد و زیر پرچم امام زمان خود قرار نگیرد در قیامت در زیر لوای حضرت رسول اکرم(ص) قرار نمی گیرد، زیرا که روز قیامت فقط لوای حضرت رسول پیامبر اسلام(ص) است و هر امتی تحت لوای پیامبر خودش قرار میگیرد و سپس همه پیامبران تحت لوای پیامبر اسلام(ص) قرار میگیرند,

در حال حاضر بیشتر مردم دنیا را مسیحیت و مسلمانان تشکیل می دهند، ولی در آخر زمام تمام مسیحی ها زیر لوای پیامبرشان حضرت عیسی(ع) قرار می گیرند، و حضرت عیسی زیر لوای امام زمان، و همه یک امت میشوند “فتأمل”.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *