خانه / اسلايد / تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت 

تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت 

تحقق هدف خلقت در حکومت جهانی مهدویت

*”«بررسی زندگی انسان در روی زمین حاکی است که، وی در هر عصری گامی به سوی تکامل برداشته و هر یک از تمدن های گوناگون با نوآوری های خاصی در جهت تکامل مادی او بوده است . در این میان نقش انبیا در تعدیل این تکامل و همراه سازی تمدن مادی و معنوی بسیار موثر بوده هرچند عوامل تعصب و جهل و نادانی مانع از آن شده که میان دو تکامل مادی و معنوی تعادل برقرار شود.

بر این اساس باید در انتظار روزی باشیم که این تعادل به حد کمال برسد و بشر به جای تکامل یک بُعدی، تکامل همه جانبه پیدا کند . و جسم و جان، و تن و روان با هم پیش بروند و امکانات مادی با حفظ ارزش های اخلاقی و عقلانی همراه باشد و در غیر این صورت این تکامل به ضرر انسان بوده ، و بسان این خواهد بود که قلب کودک بزرگ شود اما مغز او به همان حالت کوچکی باقی بماند.

اگر تکامل را یک قانون طبیعی جهان بدانیم ، و یا آن را به علاوه بر اقتضای طبیعی خواسته مشیت الهی بیاندیشیم، که سرانجام باید این تکامل حالت واقعی پیدا کند و از حالت یک بُعدی به دو بعدی تبدیل شود.

این همان است که تمامی شرایع آسمانی بر خروج مصلحی در برهه‌ای از زمان اتفاق نظر دارند. از دیدگاه مسلمانان رهبر این تکامل همه جانبه بشر فرزندی است از فرزندان پیامبر اسلام ، به نام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف خواهد بود. زیرا پیامبر گرامی(ص) می فرماید: «لو لم یبقی من الدنیا الا یومٌ واحدٌ لطول الله ذلک الیوم حتی یخرج من ولدی فیملاها عدلا و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً » (اگر از عمر جهان یک روز باقی نمانده باشد، خدا آن روز را بقدری طولانی می کند تا مردی از فرزندانمان قیام نماید و دنیا را از عدل و قسط پر سازد همانگونه که با جور و ستم پر شده است.)”*.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *